Grad Velika Gorica

Gradsko vijeće

Aktualni sat 33. sjednice Gradskog vijeća

Vladimir Pavišić: „Poštovana predsjednice, poštovani gradonačelniče, dogradonačelnici, pročelnici i kolegice i kolege vijećnici, ja imam 2 pitanja. Jedno je za gradonačelnika, a drugo imam za Ervina Kolarca. U tiskovinama piše da Grad posluje pozitivno. Pa sad s obzirom da je bilo prije nekih kritika o velikim manjkovima, o katastrofičnim situacijama što se tiče i punjenja proračuna, ja bih molio gradonačelnika da odgovori kako je ta godina završila, i da smo upoznati i s vaše strane. A drugo za dogradonačelnika Kolarca postavljam pitanje što je s dvoranom? Da li se sad konačno zna, nakon svih ovih problema koji su se gomilali kroz ovo vrijeme oko njezine izgradnje, dal’ se sad već može barem najaviti kad će ta dvorana biti stavljena u funkciju? Zahvaljujem.“

Gradonačelnik : „Hvala lijepo na pitanju. Evo ja vas sve pozdravljam, i želim uspješan rad i boravak u vijećnici POU. Dakle, na pitanje o proračunskom višku mi smo dakle to objavili i javnosti nakon završetka financijskih dokumenata o poslovanju Grada za prošlu godinu. Sada dakle imamo podvučeno stanje, da to tako kažemo, i zbog toga ćemo i na sljedećoj sjednici predložiti rebalans proračuna, obzirom da je došlo do značajnih pozitivnih pomaka, obzirom da je Grad u prošloj godini 2012. ukupno prihodovao 253 000 000 kn, a da je rashodovao, odnosno rashodi su realizirani u iznosu od 233 756 000, i vidljivo je da je ukupni rezultat višak prihoda nad rashodima, u iznosu od 19 497 000kn, uz preneseni manjak, za koji svi znate, iz prošlih godina uzrokovan krizom. Dakle prošlu 2012. poslovali smo s viškom od 9. 478 000kn. Što se tiče prihoda važno je istaknuti da smo plan dobro postavili, jer u odnosu na planiranu visinu imamo ostvarenje od 95.3%. Moram reći da smo dobro poslovali, moram reći da sam osobno zadovoljan s tim, obzirom na situaciju, da nismo ukinuli neke razvojne projekte, kao što znate, da smo ipak nešto gradili, da su vidljivi ti projekti, realizacija tih projekata, da ono što se nije godinama radilo da se sada napravilo, da ono što se nije godinama, desetljećima započinjalo sada se započelo, ono što je, kad je došlo do promjene vlasti, ne može se nastaviti, neće se nastaviti, očito dok se mi ne vratimo na vlast, ali nije bitno. Ovo je jedan od gradova koji, rijetkih gradova koji nije dizao, kao recimo Rijeka, kredit da bi pokrio proračunski minus. Ovo je Grad koji plaća sve plaće, u valuti plaća sve one dakle koji su ispostavili račun tome Gradu, i posluje s viškom. Višak od 9 i pol milijuna kn bit će raspoređen, bit će predložen vam na donošenje u rebalansu proračuna, kao što sam rekao. Želim reći još nešto, a to neka ide vama na dušu koji ste to govorili, u zapisnicima postoji koji ste to govorili, da Grad nije poslovao i nikada nije bio u situaciji da će biti u minusu 15, 20 i 50 milijuna kn, i da sam nakon što ste vi rekli mirno došao za ovu govornicu i ovaj mikrofon i da sam rekao nemojte manipulirati s javnošću. S ovim napaćenim građanima, nemojte im govoriti takve dezinformacije da Grad neće imati za plaću, da Grad neće financirati, da ne može financirati, da Grad će biti u bankrotu. Grad nije bio u minusu 50 000 000 kn kako je rečeno, Grad je bio u plusu 20 000 000 kn. Bitno je da smo realizirali sve zacrtane projekte, da, što je jako bitno, nismo napunili proračun prodajom obiteljskoga srebra, odnosno zemljišta, čak nismo ni to, da smo dobrim planiranjem, vođenjem financija eto održali i podigli komunalni standard u Gradu Velikoj Gorici, i kao što sam rekao da ćemo prihod, odnosno višak prihoda moći podijeliti eto za kojih tjedan u rebalansu proračuna za naredno razdoblje.“

Ervin Kolarec : „Poštovana predsjednice, kolegice i kolege vijećnici, uvaženi gosti, sve vas skupa pozdravljam. Što se dvorane tiče, probat ću vrlo kratko odgovoriti. Evo s današnjim danom izvukli smo to iz našeg UO, na samom gradilištu je izveden priključak vode, fekalne kanalizacije, oborinske, plina i struje, izvedeno je 80% radova na samoj fasadi, započeli su radovi na postavi parketa u velikoj dvorani koja ima preko 1200 kvadrata, rade se podovi u hodnicima i uredskim prostorijama kojih je 7. Izvedeno je 80% ličilačkih radova, i 90% limarskih radova. Elektro radovi su u završnoj fazi, dakle svjetiljke, prekidači, zvučnici i ostalo. A također je započela i montaža sanitarne opreme. Nakon što ovo sve završi, kroz 10ak dana, radit će se radovi, tj postavljat će se sama oprema u dvorani. Imali smo također nekih manjkavosti u samom projektu, uvidjeli smo da bi trebalo i semafor i zaštitni protupožarni premaz na samom stropu, to smo vidjeli kad su radovi bili u tijeku, tako da je i to ispravljeno i napravljeno, i stečeni su svi preduvjeti da ta dvorana bude što prije gotova. Ono što također želim istaknuti, prije 10ak dana smo sa svim sportskim udrugama koje će koristi tu dvoranu obišli same radove i zaista se uvjerili da su naše sportašice i sportaši itekako zadovoljni s viđenim i da konačno nakon dugo, dugo vremena će vrlo brzo, kroz nekih mjesec dana moći useliti u našu sportsku dvoranu. Evo ja sam siguran, ono što je izvođač rekao, bilo je objektivnih i subjektivnih razloga zbog kašnjenja. Naravno da ćemo mi kao Grad iskoristiti mogućnost, sukladnu potpisanom ugovoru, što se tiče samih penala, ali u ovom trenutku želim iskazati i zadovoljstvo, a vjerujem i vi svi jer ovdje ne bih htio da se miješa politika, mislim da oko te dvorane postoji suglasje dugi niz godina, i da sve političke opcije koje djeluju u Gradskom vijeću, sad i u prijašnjem, da postoji konsenzus da nam je ta dvorana bila itekako potrebna i trebamo biti svi skupa zadovoljni da se ona što prije otvori i da naši sportaši mogu i trenirati, i ono što također želim istaknuti, ja to čak ne bih nazivao trenažna, naravno da će ona 80,90% svog vremena se koristiti u trenažne procese, međutim ta sportaska dvorana zadovoljava sve uvjete što se tiče prvenstva na nacionalnoj razini i za košarku, i za rukomet i za odbojku, dakle sve prvenstvene utakmice će se moći u njoj odvijati. Tako da uz trenažnu, mislim da je ona praktički i u tom dijelu i multifunkcionalna, tako će određeni klubovi moći svoje prvenstvene utakmice održavati tamo, a ima mjesta za jedno 300tinjak. Možda malo i više gledatelja, tako da mislim da u ovom trenutku to zadovoljava potrebe.“

Stjepan Rak : „Pozdravljam sve nazočne. Imam dva pitanja za gradonačelnika. Prodavači zelene tržnice su još pod šatorom, do kada će to biti? I poduzima li se nešto da se to riješi? To je prvo pitanje. I drugo pitanje, legalizacija bespravno sagrađenih objekata je nešto što najviše muči naše građane. Jel’ Grad poduzima što po tom pitanju da im se to olakša? Hvala.“

Gradonačelnik : „Evo drago mi je da ste otvorili tu temu. Posebno mi je drago zato jer su tu neki vlasnici malih ili vlasnici objekata poslovnih prostora na tržnom centru, ali zato jer su tu prodavači na zelenoj tržnici, pa možemo nekoliko riječi reći i o tome. Puno puta sam vam govorio ovdje da će vam političari samo odmoći, a da vam neće pomoći, pa evo sad se nalazimo u situaciji koja je neizdrživa za svakoga, i situaciji koja zbog tih političkih situacija, takvih okolnosti, imam osjećaj da nekome odgovara, pod onim motom što gore to bolje. Cijelu kronologiju znate, nije potrebno sad o tome trošiti riječi, ja ću samo reći o onom što se mene tiče kao gradonačelnika i svaki gradonačelnik u ovakvoj situaciji bi tako napravio, a to je da je da njegova osnovna zadaća osigurati normalnu zelenu tržnicu, i da ću to napraviti i da to radim. Zao mi je apsolutno dosta svih ucjena i o tome neću uopće voditi računa niti ću slušati ili čitati neke pamflete. Imamo vrlo jasnu zakonom propisanu proceduru za bilo kakve poteze bilo koga, pa onda molim da se oni i odvijaju u tom koridoru. Grad ima obavezu osigurati djelatnost obavljanja zelene tržnice na javnom prostoru, i Grad će to osigurati kao što i sad osigurava na prostoru koji nije primjeren pod šatorom za kojeg Grad plaća najam, dakle na prostoru koji je gradski, pod uvjetima da od toga nema nikakve koristi nego samo ima štetu, obzirom da već nekoliko mjeseci, više mjeseci zapravo prodajete, a ne plaćate placovinu, što je eto također doprinos, zahvaljujem na razumijevanju, i vi bi i nama trebali zahvaliti na tom razumijevanju, ali mi ćemo riješiti taj problem i to vrlo brzo. Riješit ćemo ga na taj način, obzirom da se suvlasnici ili vlasnici, većinski vlasnici na tržnici ne mogu dogovoriti, mi vam taj vaš privatni problem nećemo rješavati niti možemo rješavati, mi ćemo nedaleko od sadašnje lokacije izgraditi jedan javni gradski prostor za više namjena, za multifunkcionalnu namjenu, i tamo ćemo organizirati razne događaje, prigodne prodaje, pa onda i odvijanje takve djelatnosti. Moram reći nekoliko rečenica i o završetku stečaja Velkoma u stečaju, danas Kominalne infrastrukture. I tu postoji kronologija da smo i da sam uložio maksimalne napore da to pokušam riješiti, ali i to je isto gordijski čvor koji je očito prevelik, predug, predubok s previše interesa da bi se riješio do samoga kraja. Ja moram priznati da sam iscrpio sve svoje mogućnosti i sve naše pravne mogućnosti , za tu ljubav nije potrebno 2 nego četvero. Od tih 4 očito samo 1 ili 2, eventualno , bi se i mogli dogovoriti, ali 3 i 4.se neće nikako dogovoriti. Tako da i što se toga tiče poručujem svima onima koji su mi pisali peticije i koji su dolazili u moj ured, svima vama koji ste vjerovnici, da i dalje će ostati 97 milijuna kn na računu Komunalne infrastrukture, i da nažalost do diobe neće doći, a vi si razmislite tko je zakočio tu diobu, tko je zakočio cijeli proces, tko od toga ima koristi. Vi sigurno nemate, većina je živa, nažalost ima ljudi koji su umrli, a nisu dočekali da im se isplati taj dug koji je, kažem, na računu Komunalne infrastrukture.“

Predsjednica : „ Vrijeme je isteklo.“

Gradonačelnik : „Evo još samo jedna rečenica. Ako smatrate da obzirom da je stvarno vrlo obimna ova materija, da vam nisam uspio odgovoriti na ovo vaše pitanje, mislim da je bolje da vam onda pismeno, svu korespondenciju, sav materijal da vam pošaljem. Mogu samo o legalizaciji, predsjednice?“

Predsjednica : „Da.“

Gradonačelnik : „ Evo molim vas, dakle drugo pitanje legalizacije, itekako nešto što je zanimljivo, mi smo otvorili, kratko ću reći da budem brz, otvorili smo Info centar u Gradu, u vjenčaoni, radi od ponedjeljka, radi od 8-20 svaki dan, subotom od 8-13h. Tamo dakle naši sugrađani mogu doći besplatno saznati sve informacije vezane uz legalizaciju. Do sada je bilo oko 300 ljudi, otvorili smo i besplatni telefon koji radi od danas. Na telefon se do sada javilo 150 ljudi. Mi ćemo na sljedećoj sjednici Gradskog vijeća predložiti i prijedlog promjene Odluke o komunalnom doprinosu gdje ćemo, da to tako kažem, liberalizirati odnosno spustili većinu cijena i uvjeta koji su propisani tom Odlukom, kako bi se našima sugrađanima omogućilo što lakše, što brže, što bezbolnije po kućni budžet provesti legalizaciju do samoga kraja. U usporedbi s drugim gradovima, Velika Gorica dakle nema previsoku cijenu, nema ni prenisku cijena. Ima nekoliko gradova, koji su, da ih sad ne spominjem, spomenut ću Dugo Selo i Samobor, koji imaju višu cijenu, a imaju slabiji komunalni standard. Morate znati da ti prihodi koje očekujemo od legalizacije odnosno komunalnog doprinosa su prihodi s kojima ćemo raditi programe i podizati taj komunalni standard u Gradu, upravo su to ti prihodi, dakle nema drugih prihoda, pa i tu situaciju treba razmotriti u tom smislu. Evo, mislim da je to dovoljno i mislim da sve ono što će biti potrebno bit će vam jasnije u prijedlogu odluke koju ćemo vrlo brzo dati u proceduru, odnosno u kojoj ćemo objaviti uvjete koji će biti. A za sada se naši sugrađani mogu interesirati kod nas i mogu se interesirati u gradskom stambenom gospodarstvu gdje mogu dobiti sve potreban informacije, i njihovi ljudi mogu izađi na teren i napraviti kalkulaciju, samo kalkulaciju, dakle informativno, i za to nisu ništa dužni.“

Darko Stanilović: „Dobar dan, lijepo pozdrav svima. Evo imam 2 pitanja za gospodina gradonačelnika ili osobe koje će on odrediti za odgovor. Prvo pitanje se odnosi na krpanje udarnih rupa koje su nastale tijekom zime na cestama županijskog karaktera, od nadvožnjaka Gradića, novog nadvožnjaka dakle, pa do županijske ceste Lukavec Dubranec. Ta cesta također nije obilježena s onom na sredini trake isprekidanom i punom crtom, pa me interesira zašto nije to učinjeno i kada će to biti. A drugo pitanje se odnosi na radove na Lukavcu gradu. Prvenstveno me interesira dokle su došli projektni dokumenti vezano uz uređenje okoliša, kao i za saniranje vlage. Naime, imamo tamo otučenu fasadu, koja eto već od 2011.stoji pa me interesira kad bi ti radovi trebali krenuti, jer eto Jurjevo samo što nije tu. Hvala lijepo.“

Stjepan Kos : „ Kolegice i kolege, što se tiče prvog pitanja znate i sami da je bila zima, to vam ja ne trebam govoriti, a po zimi se ne može krpati osim sa određenim dijelom asfalta. S obzirom da asfaltna baza počinje prekosutra raditi, po datumu preksutra, znači kroz narednih mjesec dana ljudi koji su zaduženi u Gradu da obiđu teren obilaze teren, evo i donose svaki dan izvješća, naše poduzeće VG Komunalac kreće krpanjem tih rupa koje su nastale bilo od smrzavice, od ralica ili od nečeg sličnog, možda koji meteorit, ali nije tam, malo je dalje opal, ali to isto bude zakrpano, tako da se ne morate brinut, ja vjerujem da će to biti. A što se tiče drugog pitanja, ja mislim da ću vam to u pismenom obliku, pisanom obliku dati. Evo, hvala.“

Darko Stanilović : „Evo, što se tiče ovog prvog pitanja, ja se nadam da će i ono biti upriličeno u pisanom obliku, iz razloga jer nisam dobio odgovor zašto postojeće prometnice nisu obilježene odgovarajućom signalizacijom. A što se tiče drugoj pitanja, također bih volio da je bar rečeno ovdje, jer imamo priliku u medijima ovih dana, a dakako u službi izbora, čuti kojekakve informacije, i uvijek se takve informacije, projekti i obećanja o radovima pojavljuju u takvim prilikama. Naime, tamo 2011. imamo rupu oko Lukavca grada, i sva sreća da nije još nitko od djece ili nas starih polomio kičmu, također imamo srušenu fasadu, i koliko se vlaga trebala sanirati ne znam zašto to nije učinjeno lani dok je bila sušna godina, kad je bila prilika za to. Ja ću lijepo moliti onda odgovor u pisanom obliku. Hvala lijepo.“

Damir Šimunić : „ Pozdravljam sve nazočne i postavit ću samo jedno pitanje gospodinu gradonačelniku. Naime, u Podbrežnici se nalazi jedan spremnik i 3 čvrsta objekta plinske stanice koja više nije u funkciji. Građani strahuju od mogućeg zadržavanja plina u spremnicima, te negoduju zbog zapuštenosti prostora. Da li ste upoznati s ovim problemom i kojoj je fazi njegovo rješavanje? Hvala.“

Gradonačelnik : „Apsolutno sam upoznat i pisanom putem ću odgovoriti.“

Damir Šimunić : „Niste upoznati. Sumnjam da ste upoznati s tim problemom, s obzirom da bi vi bar 2, 3 riječi progovorili vezano uz to. Jer pustimo sad na stranu što ima građana koji se najavljuju kod vas već 2, 3 godine, pa ih nemate vremena primiti, ali ovo ste dobili, ovo pitanje ste dobili 2 puta u pisanom obliku. 2 puta, i to 14.4.2011. i 27.9.2012. Niti ste primili ljude koji su se žalili na to, niti ste im pisano odgovorili. Hvala lijepo.“

Vesna Fabijančić Križanić: „Hvala lijepo gđo. predsjednice, imam 2 pitanja za gradonačelnika. Prvo pitanje je javna rasprava o Prostornom planu uređenja Grada završila je 24.12., s obzirom da se najavljuje još jedna sjednica Gradskog vijeća oko 20. 3. da li će biti konačan prijedlog Prostornog pala na toj sjednici Gradskog vijeća? I drugo pitanje se odnosi naravno na zelenu tržnicu, za koju bih molila konkretnije odgovore, a ne samo kao što je bio odgovor na pitanje kolege Raka, općenit. Od tog da će političari samo odmoći, a ne pomoći. Ne znam, gradonačelnik je član HDZ-a i čujemo bit će kandidat HDZ-ov za gradonačelnika, pa ne znam jel on sebe smatra političarom ili se ne smatra političarom. Od raznoraznih čula sam o odgovoru pamfleta, nadam se da potpisi i opomena pred tužbu koju su dostavili vlasnici malih prostora i svi se potpisali, kao i korisnici zelene tržnice koji su se isto potpisali da se valjda to ne smatra pamfletom, pa me interesira točan odgovor, decidiran, s obzirom da je gradonačelnik rekao da će osigurati normalnu zelenu tržnicu, gdje će se ona nalaziti, kada planira uređenje te zelene tržnice, u kojem vremenskom periodu to možemo očekivati i što je sada po tom pitanju odrađeno? Hvala lijepo.“

Gradonačelnik : „Odgovorit ću vam na prvo pitanje, a zamjenik će na drugo pitanje. Što se tiče prostornog plana, sukladno zakonu bit će donesen u zakonsko vrijeme, i ako želite proceduru i ostale sve dokumente, kronologiju, možemo vam poslati pisanim putem.“

Stjepan Kos : „Lijepo je čuti kad netko odmaže, a kad netko pomaže. Ovako, što se tiče sadašnjeg stanja, vi ste najbolje upoznati. Znači da je Velkom d.o.o. odustao od rješenja za građenje u ponovnom postupku, jer znate što se dogodilo. To ste vi znali prije nego mi. Ali ima sad ona jedna druga stvar. Kak netko pomaže. On je pomogao, aktivirao da ja to tako nazovem, lokacijsku dozvolu. Velkom d.o.o. je aktivirao lokacijsku dozvolu, s određenim izmjenama. A te izmjene, da ja sad tu ne trebam govoriti koje će biti, a o toj lokacijskoj dozvoli piše, koja je 2009.potpisana, da tržnica ide van ovog prostora. Da u, ne znam napamet, ali ću se ja prisjetiti, da u prizemlju se gradi određeni prostor koji će biti za određenu namjenu, i da se na prvoj deki ili na prvoj etaži opet radi određeni dio za određenu namjenu. E, s obzirom da je sad napravljeno na vanjskom dijelu određeni krov i ostalo, a to u lokacijskoj tada nije pisalo, znači tko je pomogao nekom da napravi ono što će sad biti, e pa to sad prosudite vi koji znate tko je potpisao lokacijsku. Lokacijska je još uvijek važeća. Ja to stalno napominjem, a mene stalno uvjeravaju da je to kontra. Ona se samo dopunjuje, ona je dana na izmjenu i dopunu. Ali će ostati onakva kakva je. Točno, hvala lijepa. Ostala je onakva kakva je, s određenim izmjenama. E, kad će to naš UO potpisati, kad će Velkom d.o.o. dati određene projekte da se to nadopuni, upotpuni, e to ćemo vidjeti. Ali ono što je tad napisano, e sad se aktiviralo i sad vrijedi. Hvala lijepo.“

Vesna Fabijančić Križanić: „Naravno, nije mi ni na jedno pitanje, a bilo je decidirano, odgovoreno. Prvo pitanje da će prostorni plan biti donesen u zakonskom roku. Dakle, nakon što je potrošeno gotovo milijun kuna za izradu tog prostornog plana, nakon prve zaključene javne rasprave u roku od 9 mj. nije donio prostorni plan, pa se ponovila javna rasprava, pa se mora u roku 6 mj. donijeti, a 6 mjeseci ističe 24.6., a mi do raspuštanja ovog Gradskog vijeća imamo još jednu sjednicu. Nije mi odgovoreno da li će biti na tome. Do 24.6.sigurno neće biti radne sjednice Gradskog vijeća, i opet nam je prošlo 6 mj. A što se tiče drugog pitanja, niste mi odgovorili- da planirate na školskom dvorištu posjeći kestene stoljetne, da tamo mislite poravnati priču, da mislite graditi zelenu tržnicu na zemljištu koje je vlasništvo škole, a ne Grada, da mislite graditi na prostoru koji prema prostornom planu je javni trg, ne komunalna djelatnost. Protivno zakonu mislite graditi tamo. Protivno zakonu. Vama je to smiješno, jer vam je netko napravio skicu bez ikakvih kriterija koliko treba, bez da ste pitali vlasnika da li se tamo može graditi. Na temelju čega je ovo napravljeno? Protivno prostornom planu ćete graditi zelenu tržnicu. Protivno prostornom planu. Protivno prostornom planu ćete graditi tržnicu. Dakle, protivno svih zakonskih regula, gradite na tuđem vlasništvu, iako po Zakonu o školstvu škola mora imati toliko slobodnog prostora koliko ima i ne možete ga smanjivati sa zelenom tržnicom. Mislite one kestene porušiti da biste ispravili ono što ste napravili, izdali građevinsku dozvolu, odrekli se žalbe na to, ona je poništena, ljudi su dobili prigodnu prodaju, a ne zelenu tržnicu pod šatorom su već mjesecima. Postoji rješenje za rušenje onoga svega što je napravljeno, i sada kada ste došli u ovu situaciju ćete još reći da vam treba za ljubav četvero, da bi riješilo Velkom, stečaj Velkoma. Što smo vam mi u kolovozu govorili? Ne povlačite tužbu. A da ne pričam da tamo lijevo gdje vi planirate staviti zelenu tržnicu, evo gledaj, Žužić ima onu bivšu vagu?, stari Goričani znaju gdje je bila bivša vaga? Jel’ treba od njega i to kupiti? Sramota.“

Gjurković Vesna: „Pozdravljam sve nazočne. Ovo je sad bilo tako žestoko da ću ja s banalnim pitanjem. Teško mi se spustiti ponovno na zemlju. Ali ću postaviti 2 pitanja gradonačelniku. Početkom vašeg mandata upozorila sam vas na katastrofalno stanje Ulice Seljine brigade u Starom Čiču i prijeku potrebu izgradnje pješačke staze uz nju. Tad ste se složili sa mnom i rekli da nije samo Seljena brigada, nego sve ulice koje su na trasi prema Domovinskom mostu isto u katastrofalnom stanju, i da je to prioritet. Mandat je prošao, a one ne da su u tom stanju, one su u još gorem stanju. A Ulica Seljine brigade doslovno je katastrofa. Pa pitam zašto nije ništa napravljeno? Drugo pitanje, mi koji dolazimo iz Donjeg Turopolja svaki dan u Veliku Goricu svjedočimo nečemu što bi trebali biti radovi na desnom kraku ili desnoj traci odvojka na obilaznicu tamo kod veterinarske stanice. Dakle, postavljanjem oznaka za te navodne radove još se uzelo dio kolnika, pa tako da je to usko prometno grlo, a tamo se ništa ne radi više od mj. dana. Ja ne mogu shvatiti da jedan radnik s jednom lopatom, a povremeno zamislite čak i dva radnika, ali s isto jednom lopatom, znači radove. Jedan stroj, ono što je napravljeno u više od mjesec dana bi napravio to u par sati. Pa ja pitam što se to događa? U 21.st.zašto se tako radi, do kad će se to raditi, tko to radi, pa molim odgovor na pitanje.“

Gradonačelnik: „Gđo Gjurković, apsolutno vas razumijem i vašu zabrinutost, vašu frustraciju za Ulicu Seljine brigade u Starom Čiču. Apsolutno. I suosjećam sa svakim tko prolazi ili netko njegov prolazi takvom ulicom u ovom Gradu. Taj problem nije od početka mog mandata. Istina je da sam ga obećavao, i kao što sam obećavao i mnoge druge nogostupe, međutim prema prioritetima koje smo dobili iz vašeg mjesnog odbora rečeno nam je da bi bilo bolje da napravimo uz D30 nogostup i radimo ga ove godine u dužini od 800 m, za milijun kn. Sa lijeve i desne strane, s lijeve kad ulazite u Staro Čiče, s desne kad izlazite iz Starog Čiča. Takvih kritičnih mjesta ima vjerujte mi puno. Radimo i u Črnkovcu, također ovih dana će započeti radovi na izgradnji nogostupa u Črnkovcu, u dijelu tamo od malog mostića pa do doma zdravlja. Znači, ja vam mogu takvih mjesta 20 nabrojati. Eto, hvala Bogu, da se nije ništa značajnije, bar se ja sada ne sjećam, dogodilo. Možda se nešto dogodilo da nisam čuo, ali ste apsolutno u pravu, i apsolutno vas molim kad ćemo donositi proračun i programe da inzistirate, podsjećate, naravno preko vijeća mjesnog odbora, da se onda krene u realizaciju i toga. Ja se nadam gradnji tog nogostupa, ja se nadam da će sada završetkom gradnje koje se nadam da će biti dakle istočne obilaznice, da će onda i veći dio prometa biti preusmjeren na tu istočnu obilaznicu, pa ćemo onda vjerojatno biti u mogućnosti usporiti promet i te jureće Siščane ujutro i poslije podne natjerati da ne koriste tu prometnicu, nego da koriste obilaznicu, odnosno autocestu. I ovu cestu prema Velikoj Gorici. Što se tiče tzv. desnog skretača na državnoj cesti kod veterinarske stanice, evo ja ću vam dati broj od ministra Dončića pa ga nazovite i pitajte zašto to kasni., mene isto to zanima. Jako me zanima.“

Vesna Gjurković : „Što se tiče skretanja kod veterinarske zašto bih ja zvala ministra? Vi ste gradonačelnik ovog Grada i ako građanima smeta višemjesečno natezanje po kolniku i uz kolnik, u vidu nečeg što se zove radovi, pa vi kao gradonačelnik se valjda trebali zainteresirati što se događa i idemo to riješiti. Što se toga tiče. A što se tiče Seljine brigade, ok, tu sad spominjete ponovno pješačke staze na kojima ja inzistiram i inzistirala sam onima prije vas i vama, ali dobro. Priznali ste, jeste obećali ste prije 3 i pol godine, i ništa niste napravili. Istovremeno se ovdje hvalite sa viškovima višemilijunskim viškovima, koji su nastali time što niste napravili neke stvari, između ostalog i tu Seljinu brigadu. Ali nije samo pitanje pješačke staze, nego rekonstrukcije same ulice koja je katastrofalna. A ovo da su iz vijeća mjesnog odbora tražili pješačku stazu uz D30, pa to se traži već 15 g. Mislim to ne isključuje jedno drugo. A ono što me u vašem odgovoru smeta, to je da znate da su prioriteti, da niste napravili, da možda ćete napraviti, a možda nećete, ali nije bio problem asfaltirati prilazne ceste do vinograda i vikendica svojih prijatelja, političkih istomišljenika, sponzora. Za to je novaca i volje bilo.“

Leo Lisac : „Poštovane kolegice i kolege. Evo jedno pitanje za gradonačelnika. Čuo sam da ste ovih dana povećali svoj savjetnički tim za još jednu osobu, prema glasnima koje sam čuo, radi se naime o gosp Robertu Jukiću, koji za one manje upoznate je bivši predsjednik uprave HP, jedan od, ne jedan nego najbogatiji državni menadžer u RH čija imovinska kartica je procijenjena negdje 5,3 milijuna kn pa me zanima, evo, ako nam možete ukratko reći, čime bi se gosp. Jukić, kao vaš savjetnik, trebao baviti i ako želite možda, kolika mu je naknada za rad. Hvala.“

Gradonačelnik: „Odgovor je, nisam. A da poznam gosp Jukića koji živi u Velikoj Gorici, poznajem. Jer živi u Gradićima.“

Goran Beus Richembergh: „Poštovane kolegice i kolege, imam 2 pitanja za gosp. gradonačelnika. Prvi se tiče našeg Distributivnog centra za voćke i povrćke. Zanima me što ima novoga oko tog distributivnog centra, kako posluje, kako je završio prošlu godinu, tko je u njemu zaposlen, bilježi li rast prometa, tko zastupa uopće naše interese tamo. Dakle, da nam date jednu malo onako cjelovitu, ali opet instant kratku informaciju što je s distributivnim centrom. I drugo, čujem da organizirate dva defilea u predizborno vrijeme. Da će se u prvome morati postrojiti članovi svih kulturno umjetničkih društava u narodnom nošnjama, a u drugome svi članovi DVD-a u odorama. Pa dajte molim vas, jel to istina? Ne vjerujem da bi vi u predizborno vrijeme financijama, javnim financijama, gradskim dali financirati. Hajde.“

Stjepan Kos: „Kako su naši vijećnici upoznati kako se zovu gradska društva, to se vidi iz ovog govora, to se zove Distributivni centar za voće i povrće, a nikako voćke i povrćke. To ste, morate pročitati kako se točno zove. Nalazi se u Rakitovcu, vi dobro znate gdje, ima 3 zaposlena, a što se tiče završnog računa, zamolit ćemo predsjednika uprave, ili direktora, vama bliže poznato izraz direktora, da nam da izvješće što je to napravljeno i kako je to napravljeno. Što se dalje planira? Jučer je bila Skupština Zagrebačke županije, s obzirom da imate vaše skupštinare u skupštini, ja vjerujem da ste vi o tome dobro informirani. A što se tiče Grada, i to ste informirani, jer Grad je u proračunu izdvojio milijun kn znači za kapitalizaciju, zna se i od kojih sredstava je taj milijun kuna, biti će doznačen centru, distributivnom centru. A Gradsko vijeće će, ja se nadam, na jednoj od idućih sjednica donijeti takav prijedlog, što je normalno. Samo tehnički problem. To je što se tiče prvog pitanja. Ja mislim da sam vam sve rekao, da neće biti kao gđi. Fabijančić, ja sam sve odgovorio, a ona je kontra pokazala. Dobro, nema veze s tim. Ako sam nešto zaboravio, ja ću vam drage volje pisanim putem dati, napisati, shemu ako hoćete, sve što je potrebno za Distributivni centar. A za nošnje i uniforme, ja se nadam da je zadužen gosp. gradonačelnik.“

Gradonačelnik : „Ja apsolutno razumijem da je svako okupljanje više od 3 osobe na javnom ili bilo kojem mjestu opasno po nekoga u ovome trenutku. Ovo neće biti opasno. Ovo je defile. Ovo će biti ljudi koji će… Ja kad odgovaram gosp Beusu, ja to moram reći, moram imati ovako malo kak se to kaže, dajte mi riječ, štiha. To će biti nešto lijepo, znači nikada nismo na jednome mjestu okupili naše vatrogasce,. Mi smo formirali civilnu zaštitu, opremili smo civilnu zaštitu, povodom sv.Florijana ćemo se okupiti svi zajedno u vatrogasnim odjelima, mi, vi, na jednom mjestu stotinjak vozila, pozvat ćemo naše prijatelje iz susjednih općina, dakle pozvat ćemo prijatelje i Hrvatske vatrogasne zajednice, imat ćemo jedno okupljane i onda nakon toga druženje. U tome ne vidim apsolutno ničeg lošega. Ovaj Grad ima 29 DVD-a i kako sam se sjetio? Pa sjetio sam se vatrogasaca, jer sam ja s tim vatrogascima često, i sam sam vatrogasac na kraju krajeva. Možda se vi niste sjetili. Što se tiče Zajednice kulturno umjetničkih društava, oni ove godine, ako ne znate, slave 15 godina plodonosnog rada, svaki dan, svaku večer i vrlo često nastupa oko 2000 mladih i starih u nošnjama, svira, pjeva, pleše i ovo je Grad folklora kao i što je Grad vatrogastva. Oni su u povodu te svoje 15.godišnjice, dakle odlučili su također napraviti jedno cjelodnevno druženje na području Grada Velike Gorice i apsolutno ste svi pozvani. Možemo svi lijepo zajedno doći i priključiti se tom općenarodnom, masovnom veselju. Nadamo se da neće biti nikakvih transparenata.“

Goran Beus Richembergh : „Od srca zahvaljujem zamjeniku gradonačelnika, iako ne prozvan dao mi je objašnjenje oko voćki i povrćki. Naime, jučer je Skupština Zagrebačke županije donijela odluku o dokapitalizaciji. Ali nije samo to, nego je dala odobrenje za novo zaduženje da bi se pokrile tekuće obveze, što znači da Distributivni centar nije u stanju servisirati svoje dospjele obveze, uključujući i plaće. A vi ste tamo zaposlili 3 čovjeka, uključujući i predsjednika vlastite stranke. Sram vas bilo.“

Predsjednica : „Molim vas vijećniče. Molim vas, ne tako.“

Goran Beus Richemberg : „ Molio sam da se dade cjelovita informacija. Prešućujete najvažnije. Toliko o tom silnom projektu. Koji zjapi prazan. U kojega se ne može ući. U kojega povrtlari ne mogu donijeti svoju robu. Što se pak drugog pitanja tiče, dakle, točno je. Bit će 2 defilea, šarena, svečana, kako ste rekli, zabava, narodno veselje, odlično. Eto kruha i igara. Sva je sreća da vam je rođendan već za 11 dana pa da nećemo stići nositi štafetu.“

Ivan Mikulčić : „Hvala lijepa. Imam pitanja za gradonačelnika, odnosno zamjenika g. Kosa. Radi se o tome da Grad dodjeljuje na području mjesnog odbora Vukovina 30ak gradilišta temeljem natječaja za invalide Domovinskog rata. Pitanje glasi, da li su prilikom raspisivanja natječaja za dodjelu tih gradilišta poštivani uvjeti iz natječaja, prvenstveno misli se tu na postotak invaliditeta, odnosno potvrdu o potrebnim osiguranim sredstvima kod banaka. Isto tako me interesira u kakvoj je situaciji kontrola provođenja toga, te dodjele. Jer imam informacije da je pokušana preprodaja tih gradilišta, što je zabranjeno. Hvala lijepo. Unatoč usmenom odgovoru, molit ću i pisani odgovor. Hvala.“

Stjepan Kos: „To nije natječaj, to je zahtjev. Pojedini invalidi Domovinskog rata pišu zahtjev prema Gradu, prema Zakonu o braniteljima, sad ne znam NN koji broj, znam da je nešto 33, sada ne znam napamet, ali 30 i nešto gradilišta je u Vukovini 2000. i neke je napravljeno da se dodjele braniteljima, i znam da je do sad dano negdje oko 16 gradilišta, oko 16. Ako nije točno 16, ali dat ću vam ja u pisanom, ali ono što znam to ću reći, 16 znam da je negdje, da smo mi naslijedili negdje od šestog ili od petog, znači pet je već bilo dano, dalje smo dodjeljivali gradilišta. Znam i to da je tada bila zadužena gđa Šuica, i da smo o toj problematici bili dosta raspravljali i da svi branitelji koji su dobili zemljište, tražilo ih je puno, samo su mogli dobiti zemljište po Zakonu, objašnjenje gđe. Šuice, oni koji su imali rješenje ministarstva da su dobili kredit. I ovdje tvrdim, iza ove govornice, da svih ovih od petog ili šestog do 16.su to imali. Postotak invalidnosti, neovisno koji je to postotak, to rješava opet drugo ministarstvo, svi ti branitelji su imali to. Da li su imali ovih pet, ja ne znam, ja ću uzet predmete pa ćemo vidjeti da li su, ukoliko znam morali su priložiti potvrdu da su dobili kredit, ne da su u postupku. Jer ako su u postupku, onda znači može ministarstvo reći znate vi ne budete dobili kredit. Sad vas ja pitam kak je, ako su dobili, neću reći, neću preuveličat neke stvari, znači vidjet ćemo da li su svi ti koji su dobili imali rješenje da su dobili kredit, ne da su zatražili. Jer možete vi zatražiti ne znam šta, pa ne dobiti. I da li je bilo nekakvih preprodaja, to mi ne možemo znati, jer kad netko dobije zemljište, piše opet u zakonu što može s tim zemljištem. To je njegovo vlasništvo, ja ću to provjeriti pa ću vam sve to napisati da budete točno znali. Evo, provjerit ću, pa ću vam točno reći. Hvala.“

Krešo Hubak: „Poštovana predsjednice, kolegice i kolege vijećnici, poštovani gosp. gradonačelniče i zamjenici. Imam 2 pitanja. Prvo pitanje odnosi se na stanje prometnica u naselju Mraclin. Vjerujem da ste prošle godine bili upoznati s nezadovoljstvom građana Mraclina, koji su to i na nekoliko zborova građana iskazali, a u ponedjeljak me zvala jedna grupa poduzetnika da su se sastali i da smatraju da je krajnje vrijeme da se nešto poduzme, obzirom da Mraclin ima 1000 stanovnika, ima preko 300 radnih mjesta. Znamo da su tamo parkirani svi kamioni našeg trgovačkog društva VG Čistića, i promet je stvarno vrlo velik. Jednostavno bi bilo nužno da se sanacija postojećih radova obavi što kvalitetnije, a ne da nakon mjesec dana nakon što se obavi sanacija ponovno sve to skupa propadne. Vjerovatno postoje neki nadzor nad tim radovima koje možete osigurati kvalitetnije. Drugo pitanje odnosi se na skupštinu trgovačkih društava. Na sjednici u prosincu saznali smo da je npr. trgovačko društvo Komunalac u velikim problemima. Pa smo u proračun, kao što znate, stavili 2 700 000 kn pozajmice. Prošle godine smo krajem 6.mj.održali skupštine, praktično zadnji čas, pa bi me zanimalo da li imate u planu u skorom vremenu zakazati, kao predsjednik skupštine, skupštine trgovačkih društava? Hvala.“

Stjepan Kos : „Što se tiče prometnica u Mraclinu, ja mislim da znam dosta. Situacija je sljedeća. Treba u izgradnju jednog dijela kanalizacije. Znate tko je investitor? Investitor je VG Vodoopskrba, koja je raspisala natječaj, dobilo je poduzeće to i to koje je napravilo. Nakon toga radovi su bili nikakvi, nije se išlo asfaltirati, nije se išlo dovršiti ono što je trebalo, i tada su bila sazvana 2 zbora građana, gdje su bili predstavnici Grada, gdje je bio predstavnik izvoditelja, predstavnik nadzora i predstavnik investitora. Tada je dogovoreno da se ide određeni dio asfaltirati. Taj dio je napravljen, no dogodilo se ono što se dogodilo i u Kučama i u Buševcu. Nije dobro sanirano. Kod nas radovi su krenuli, bit će sanirano do kraja, što se tiče Mraclina. Krenulo se u Kučama. U Mraclinu je radio Varaždin ako se ja ne varam, jednim dijelom Izgradnja Zagreb, a ovdje je radio VG Komunalac, i u Buševcu , ne znam, još jedna firma. Naravna stvar da je nadzor taj koji treba nadgledati radove. Ali i onaj investitor taj, a to je u ovom slučaju direktor VG Vodopskrbe, koji je bio određen da to prati i da to plati. E sad vas ja pitam, da li je to nesposobnost ili namjerna stvar, to ćemo tek vidjeti. Ali da je napravljeno, nije. Ja se slažem, ja vjerujem da će to biti napravljeno onako kako mora biti napravljeno. Da se to sanira i da bude cesta kako spada. Utrošeno je puno novca, ali da nije prepalo bilo bi dobro. Prepalo je. Ali zašto je prepalo? E, pa nadzor je taj koji odlučuje. Ne bude odlučivao i nadgledao netko tko nije za to zadužen. Ali da treba napraviti, treba, i ja vjerujem da će biti napravljeno. Evo. Hvala. Skupština VG Komunalca mislim da je sazvana, mislim da sam vidio poziv na stolu, da će biti mislim drugi tjedan negdje. Ne znam sad na pamet, ali mislim da je sazvana. Evo. Mislim da je. Hvala.

Krešo Hubak : „Evo samo još da kažem da su mještani Mraclina 1968.g.prvi asfalt u naselju napravili samodoprinosom. Od tog vremena kontinuirano Mraclin ima samodoprinos i uređuje svoje objekte koje mještani zajednički koriste, i mislim da bi radi ozbiljnosti odgovora trebalo u pisanom obliku, tj. tražim da se u pisanom obliku dostavi hodogram aktivnosti kojima će se sanirati stanje prometnica u Mraclinu. Hvala.“