Grad Velika Gorica

Gradsko vijeće

Aktualni sat 30. sjednice Gradskog vijeća

Vesna Fabijančić-Križanić: „Nemojte mi odmah mjeriti vrijeme. Prvo bi se zahvalila VG čistoći. Naime, Forum mladih SDP-a je zamolio VG čistoću za grajfer, s obzirom da su u Šiljakovečkoj Dubravi u subotu čistili divlja odlagališta. VG čistoća je izišla u susret i ovom prilikom nam je time doista bio olakšan rad i zahvaljujem se i VG čistoći i predsjedniku MO Stjepanu Raku koji nas je lijepo dočekao u svom mjesnom odboru. Sada bih krenula na pitanja aktualnog sata. Dakle, imam dva pitanja za gradonačlenika. Prvo pitanje odnosi se na izgradnju sportske dvorane. Naime, s dva mjeseca odmaka, umjesto za 30 dana, dobila sam odgovor vezan za izgradnju. Kao što vam je poznato 11. srpnja smo donijeli odluku o reprogramu kredita. Po dokumentaciji koju sam dobila, a i vi ste je dobili na klupe, vidite da je do sada situirano 5 situacija i da je do sada povučeno kredita negdje oko 4 miliona kuna, za razliku od situiranih situacija od 6 miliona kuna. Naravno, čim povučete tranše kredita teku interkalarne kamate, pa me interesira koliko je do sada plaćeno na ime interkalarnih kamata, te koliko se planira do kraja potrošnje kredita za tu namjenu povući sredstva iz Gradskog proračuna i da li je potpisan aneks sa Osijek gradnjom. Prema ugovoru o gradnji, a vidjeli smo po dokumentaciji da je Osijek gradnja uvedena u posjed 26. siječnja, 200 kalendarskih dana je isteklo u kolovozu mjesecu. Dakle, pretpostavljam da je potpisivan neki aneks za produljenje roka izgradnje. Ako je, do kada je taj rok izgradnje? Ako nije, da li Osijek gradnja plaća penale prema tom ugovoru? Drugo pitanje odnosi se na Klub 100. Naime, kao što su građani bili iznenađeni, tako smo i mi u klubu bili iznenađeni kada se Klub 100 zatvorio sa obaviješću da se Klub 100 zatvara radi korištenja godišnjeg odmora. U mjesecu rujnu, kada je raspisan natječaj, vidjeli smo da to uopće nije bio razlog. Na stranici Grada smo mogli pročitati odgovor koji je potpisao referent za odnose s građanima Zdenko Sovina, odgovarajući na upit građanke zbog čega je zatvoren Klub 100. Referent za odnose s građanima je odgovorio, u ime gradonačelnika, jer je gradonačelniku bilo postavljeno pitanje, da je Klub 100 zatvoren, citiram, „zatvoren kao i svakog ljeta. Poduzeće kojem je osnivač i vlasnik Pučko otvoreno učilište je u financijskim problemima. Blokiran im je žiro račun. Pučko otvoreno učilište raspisalo je natječaj za davanje u zakup Kluba 100, Gradu Velikoj Gorici i gradonačelniku je itekako stalo do funkcioniranja Kluba 100, ali isključivo po zakonu“. Molila bih odgovor na pitanje, po kojem pravnom propisu je Pučko otvoreno učilište raspisalo natječaj s obzirom da je Grad Velika Gorica i u zemljišnim knjigama upisan kao vlasnik Pučkog otvorenog učilišta?“

Gradonačelnik: „Poštovani gospodine potpredsjedniče, poštovane gospođe i gospodo vijećnici Gradskoga vijeća i ostali uzvanici, želim vam dobar dan, dobro došli. Ispričavam se zbog svog zdravstvenog stanja, jer sam pod temperaturom, ali izdržat ću danas ovaj naš veliki posao. Što se tiče Foruma mladih i ja vam čestitam na vašoj akciji, kao što čestitam i Mladeži Hrvatske demokratske zajednice koja je napravila humanitarni turnir u Petrovini i pozivam se ostale mladeži koje se angažiraju i koje će se angažirati da ubuduće to također rade i pozdravljam također mjesnu samoupravu koja je izašla u susret i pozivam i ostale mjesne samouprave da to čine i stojimo vam na raspolaganju, kako naša komunalna poduzeća, tako i mi u uredu gradonačelnika. Također pozdravljamo i sve ostale, u ovom slučaju stranke, to ste vi potaknuli, pa ću i ja reći, koje su potencirale i održale hvale vrijedne skupove u smislu afirmacije našega kraja, posebno uvaženi saborski zastupnik, gospodin Beus Richembergh, koji je predsjednik Hrvatsko-Turskog društva prijateljstva, jedan krasan skup na visokoj razini, koji je bio održan u Ključić Brdu. Što se tiče dvorane, dopustite da vam odgovorim pisanim putem obzirom da je u pitanju matematika. Ono što ću reći, također kao što je najavljeno, svakog utorka, održavaju se koordinacije i ja sam sudjelovao na nekim koordinacijama, na nekima nisam mogao, ali na onim na kojima sam bio, nije, da tako kažem, lagan problem. Problema doista ima puno, najviše problema ima u nekompletnom projektu. Dakle, ispadaju nam, kako je sada netko rekao u medijima, kosturi iz ormara, i nama ispadaju iz te dvorane pa će unutra biti detaljno opisano. A ako postoje, a vjerujem da postoje, promemorije sa sastanaka gdje nas za stolom ili njih, sjedi gotovo 20-tak. Dakle, i te promemorije, iako su internog karaktera, ali možemo vam i to dati da vidite o čemu se točno radi. Radi transparentnosti toga velikoga projekta i potrebe da se on završi na vrijeme, što je stvarno svakome u ovome Gradu stalo, a možda ponajviše sportašima. U nekoliko navrata i pozvao sam predstavnike najvećih dvoranskih klubova, dakle klubova koji koriste i koristiti će tu dvoranu da i oni nazoče toj koordinaciji i da budu zajedno s nama i da oni budu svjesni koji su problemi i poteškoće rješavanja tih istih problema. Što se tiče plaćanja, plaća se sve u roku, dakle plaća se prema situacijama, plaća se, govorim o situacijama izvođenja i ukupno, dostaviti ćemo vam s današnjim danom što je sve situirano, koliko je plaćeno i koja je dinamika planova za ubuduće. Aneks ugovora, samo kratko ću vam reći, radi informacije, sve će vam to pisati, nije potpisan. Što se tiče Kluba 100, biti ću otvoren, Klub 100 kao da je neko prokletstvo u ovome Gradu, a zapravo svi smo odrasli, ili većina nas, u tom Klubu 100 i nekako smo emotivno vezani za njega. Ono što je moj kolega napisao, to je istina, pojasniti ću to pisanim putem i vama i ostalim vijećnicima da znate dakle što je sada koji je pravi status Kluba 100 i što će se događati u naredno vrijeme, ali nije red da taj Klub 100 držimo zatvorenih vrata i da ga ne koristimo, odnosno da ga ne koriste mlađi, ali i mi stariji kada već kažemo da smo toliko vezani uz njega. Smatram da njega treba urediti, treba otvoriti vrata, ali složiti će te se moramo to raditi po zakonu. Ponavljam, ono što je kolega napisao to je istina, ali ja ću vam to elaborirati pisanim putem.“

Vesna Fabijančić-Križanić: „Što se tiče prvog odgovora u odnosu na sportsku dvoranu, lijepo bih molila gradonačelnika da se drži Poslovničkog roka od 30 dana, da ne bih opet dobila odgovor za 60 dana. Upozoravam, ako aneks nije potpisan, da egzistira ugovor koji egzistira, onda bi trebali teći i penali koji su ugovoreni. Što se tiče ovog drugog pitanja, iz onoga što mi je sada gradonačelnik odgovorio ne znam da li me nije razumio slučajno ili namjerno. Dakle, ja sam pitala na osnovi kojeg propisa je Pučko otvoreno učilište raspisalo natječaj. Ako je Pučko otvoreno učilište vlasnik trgovačkog društva Kluba 100, pa nije vlasnik prostora. Dakle, natječaj je mogao raspisati samo Grad Velika Gorica. Molim da mi se onda i na to decidirano odgovori. Na osnovu kojeg propisa netko tko nije vlasnik prostora raspisuje natječaj o zakupu?“

Damir Šimunić: „Postaviti ću dva pitanja gospodinu gradonačelniku. Prvo pitanje, 14. rujna ove godine vi ste donijeli zaključak o odobrenju kratkoročne pozajmice t.d. VG Poduzetnički centar u iznosu od 80.000,00 kuna uz kamatu 2,25%, a nepuna dva mjeseca ranije, dakle 27.07. donosite zaključak o produljenju roka za vraćanje kratkoročne pozajmice u iznosu od 50.000,00 kuna VG komunalcu uz kamatu 4,8 %. Zbog čega tako različite kamate kada su i VG komunalac i Poduzetnički centar gradske firme? Drugo pitanje, danas Velika Gorica nema zelenu tržnicu iako ju je po Zakonu o komunalnom gospodarstvu dužna osigurati. Velika Gorica danas ima štandove za prigodu prodaju. Kada će Velika Gorica dobiti zelenu tržnicu?“

Gradonačelnik: „Zahvaljujem na pitanju. Krenuti ću obrnutim redom, ako ćemo to tako gledati Velika Gorica nikada nije imala zelenu tržnicu. Nažalost, ili na sreću, sada će je konačno imati. Dakle, sa svom dokumentacijom, sa uporabnom dozvolom, sa tehničkim pregledom, prije toga uporabnom dozvolom i oni koji proizvode i prodaju na toj tržnici i mi koji kupujemo ćemo konačno moći sigurno kupovati u jednom zakonski uređenom prostoru. Biti će prostor koji se, mogli ste već to i vidjeti da se uređuje i gradi, prema Rješenju o građenju. Dakle, sa svom potrebnom dokumentacijom o kojoj smo do sada govorili i razgovarali. Što se tiče prvog dijela pitanja, odnosno vašeg prvog pitanja , a tiče se kamata, zamoliti ću pročelnicu da vam ona pojasni zašto je razlika u kamatama u ove dvije pozajmice kod ova dva trgovačka društva u vlasništvu Grada Velike Gorice. Samo moram reći, da 2009. godine smo naišli na pozajmicu od 650.000,00 kuna koja uopće nije imala kamatu. Dakle, gdje su se pozajmljivala sredstva trgovačkom društvu gdje je Grad ne u većinskom, nego u manjinskom suvlasništvu, to je Televizija Velika Gorica, koja nikada nije vraćena. Dakle, 650.000,00 kuna koji nikada nisu vraćeni, niti su okamaćeni. Mi smo uveli, naravno da je bilo otpora od strane onoga tko uzima pozajmicu, u ovom slučaju VG komunalac koji je sklon tome, ajmo to tako reći, i za prijašnje i za sadašnje vlasti, obzirom, ne zbog lošeg poslovanja, nego više zbog situacije na tržištu. Morali smo raditi po zakonu i takve pozajmice se moraju okamatiti tako da smo sve pozajmice, koje smo do sada davali, koje dajemo, računamo zakonsku kamatu. Molio bih pročelnicu da vam kaže zbog čega je ova razlika u dvije pozajmice, sa dvije različite kamate.“

Žaneta Štefančić: „Ovdje se radi o slijedećoj situaciji, gradonačelnik odgovara za zakonito raspolaganje slobodnim novčanim sredstvima žiro računu. Mi kada dajemo pozajmicu onda vodimo računa što bi to značilo za Grad da kod banke oroči novčana sredstva i pod tim uvjetima onda dajemo pozajmicu našem trgovačkim poduzećima. Radi se i o različitim iznosima i o različitim rokovima i o trenutku kada su te pozajmice odobrene.“

Damir Šimunić: „Vidite kako je to interesantna situacija. VG Poduzetnički centar uzima zajam od 80.000,00 kuna i ima kamatu 2,25%, a VG komunalac 950.000,00 kuna i ima kamatu 4,8%. Da li je to korektno, a s obzirom da se radi i o jednoj i o drugoj firmi koje su u vlasništvu Grada. Zapravo, ovdje se stječe dojam da je Grad jednom poduzeću majka, a drugom maćeha. A što se tiče odgovora na drugo pitanje, ma ja sam ga postavio zato što ste vi ovdje s ove govornice ljudima dole na tržnici rekli da će ta tržnica biti gotova u roku dva tjedna. Kada ste to rekli? Od kada su prošla ta dva tjedna? Postavlja se pitanje, imamo problem oko sportske dvorane, sada je problem napraviti nadstrešnicu u roku. Niti jedna investicija, a zapravo to nisu niti nekakvi ozbiljni zahvati, ne može biti dovršena na vrijeme.“

Leo Lisac: „Dobar dan svima, isto imam dva pitanja za gradonačelnika. na prošloj sjednici sam, evo isto prigovor kao i kolegica Fabijančić, dakle 11.07. je bilo pitanje, odgovor je uručen 14.09., to je dva mjeseca i tri dana, pa bih ipak inzistirao na ovih 30 dana. Tada sam postavio pitanje da mi izlistate sva zaposlenja, tj. popunjavanje radnih mjesta u Gradu Velikoj Gorici, vi ste tu čak otišli i iznad toga, ja vam se zahvaljujem i napisali ste mi prvo koja su mjesta upražnjena kroz godine vašeg mandata i koja su mjesta popunjena. Jednostavno, matematikom zbog jednih ili drugih ili trećih razloga, naveli ste i razloge zbog kojih su mjesta upražnjena, bilo je 13 upražnjenih mjesta u zadnje tri i pol godine, a popunjeno 33, ne računajući tri savjetnika u vašem kolegiju. Jednostavno matematikom dođemo da je to 20 novih radnih mjesta. Ako uzmemo minimalni, najmanju moguću plaću u ovome Gradu, sa najmanjim koeficijentom, mi dolazimo uredno na 2,5 milijuna kuna bez ičega, suha, najčišća bruto plaća jednog zaposlenika. Sa svim mogućim dodacima koje imaju ili nemaju pravo, jer nemam nažalost podatke individualno o svakom zaposleniku. Mi se tu možemo popeti do ogromne sume. Nekome za usporedbu, to je recimo kao još jedan cijeli upravni odjel po troškovima plaće, ne ukupnim rashodima odjela. Ovaj Grad, mislim da su se sve vlasti slagale, pa tako i ona prije nego smo bili na vlasti da Grad ima apsolutno dovoljno zaposlenih i nitko nikada nije imao potrebu takvo megalomansko zapošljavanje. Ovo je porast od preko 20%. U vašem budžetu od prošle godine, na točki koja će biti na izvršenju. Moje pitanje je da li mi možete dostaviti koeficijente svakog zaposlenika kojeg ste zaposlili prema ovome popisu.“

Gradonačelnik: „Dapače da ostajem otvoren za sva i svakakva pitanja. Ozbiljan je problem definitivno i ozbiljno tome treba prići. Ja ću vam apsolutno dokumentirati svako zapošljavanje i razloge zbog čega je to potrebno. Na kraju krajeva, danas se i borimo protiv nezaposlenosti i hvale vrijedno je zapošljavati ljude koji rade svoj posao. To bi se trebali boriti i vi, a borimo se i mi. Što se tiče koeficijenata, izračuna plaća, to vam ne mogu dati, to možete dobiti na uvid kod mene u uredu, vi sami, ali obzirom da to, čini mi se da je to poslovna tajna i da se koeficijent, dobro ajde, koeficijenti onda mogu biti, međutim koliki je neto ili bruto to ne može biti, nego ja ću se sjetiti još nekih. To ćemo napraviti u tablicama, kao što ću napraviti i tablice za ovo što je rekao gospodin vijećnik Šimunić prije vas, pa da vidimo i za kredite. Možemo uzeti zadnjih 8 godina, pa ćemo vidjeti tko je nanio veću štetu kome posuđujući novce koji jednim dijelom nisu vraćeni, a drugim dijelom uopće nije bilo kamata. Kada smo 2009. godine zatekli skoro 3 miliona ili čak 3,7 miliona pozajmica prema VG komunalcu. Vidjeti ćemo da li je tu bilo kamate ili nije bilo kamate, kao i u slučaju isto, zaboravio sam reći, ispričavam se potpredsjedniče, samo ću kratko reći, što se tiče zelene tržnice, sve zablokirano zbog jednog gospodina. Gospodina Andabaka, ima ga tu ili nema, on uvijek dođe kod nas, sada ga nema. Zablokirano je, pitanje je, uložio je žalbu na Rješenje o građenju koja se rješava u Ministarstvu i rješavati će se, kao što je rekao moj zamjenik, koliko 59 dana, jer 60 je rok, pa 59. dan će se vjerojatno riješiti. Zablokirano je. Nije zablokirano zbog gradonačelnika, zamjenika ili nas u Gradu po upravnim odjelima koji svakodnevno trpimo što Grad ne funkcionira. zablokirano je i treba reći zbog koga je zablokirano, kao što treba reći zbog čega i zbog koga su neka radna mjesta otvorena na koja su došli djelatnici koji rade svoj posao ili ne rade svoj posao. Vidjeti ćete zapošljavanje u upravnom odjelu gdje se izdaje dokumentacija za građenje, gdje smo rekli i imamo rezultate, zbog čega smo to napravili. Vidjeti ćete i po ostalim upravnim odjelima, a možete vidjeti i po firmama da smo negdje smanjivali, negdje smo povećavali, sve ovisno o potrebama. Sjetiti ću se i VG čistoće koju ste vi zatekli 2005. godine sa 89 ili 88 zaposlenih, a mi smo zatekli, a ista je količina smeća, isti je Grad, nije se ništa proširilo, sa 130 zaposlenih. Ići ćemo u Komunalac, pa ćemo onda ići u VG vodoopskrbu, ovo je mali Grad, svi se manje-više znamo i nema razloga da iz toga, pogotovo u ovo predizborno vrijeme, izvlačimo ovakve zaključke i onda iz toga idemo sa ciframa 2,5 miliona, ja ću doći do 25 miliona takvom retorikom. Vaše je pravo, a i moje je pravo, vaše je pravo da pitate, moje pravo je da vam odgovorim. Ja ću vam odgovoriti, ali dozvolite da zbog opipljive teme, odnosno zbog brojčanih iskaza koje trebam dati da to onda napravim još i pisanim putem. Hvala.“

Leo Lisac: „Hvala puno, ali nisam zadovoljan odgovorom prvenstveno što je na moj odgovor potrošeno 15 sekunda, a na odgovor kolege prije, većina vremena. Uz sav taj komentar i spin koji uporno bacate ovdje na barem tri četiri teme na odgovor na moje pitanje ja vam i dalje mogu reći da smo mi sa tako lošim poslovanjem Grad ostavili sa 22 miliona kuna u plusu, a vi gospodine gradonačelniče sada po izvršenju imate 1,8 mil. kuna gubitka, kada se prebije prošla godina, a da ne spominjemo tu zaduženje sa kreditom u iznosu 21 milion kuna. Ukupno je to 22. Vi niste izgubili 22, vi ste izgubili 44 miliona kuna. Vaša predsjednica stranke, vi ste član HDZ-a, naložila je da nema zapošljavanja, kada je bila premijerka. Tada ste najviše ljudi zaposlili, nakon toga, a znamo kako ste zapošljavali, jer morali ste dvije struje podmiriti da bi zaposlili toliko ljudi. 22, 23 ljudi ne možete naći pisanog razloga za zaposlenje toliko ljudi. Nema ga, sigurno. Hvala puno.“

Vladimir Pavišić : „Poštovane kolegice i kolege, gradonačelniče i zamjenici, ja imam jedno pitanje za gradonačelnika. Interesira me jedna druga tema. Je li istina da ste vi dobili prigovor na rad upravnog vijeća vrtića Ciciban? Ako jeste, možete li nas izvijestiti o čemu je problem, jer smo izabrali novo Upravno vijeće, jer navodno to Upravno vijeće nije prihvatilo Izvješće o radu i uspješnosti Dječjeg vrtića Ciciban za pedagošku godinu 2011/12. Napominjem da to vijeće nije donijelo, to upravno vijeće koje je sada, nije donijelo, niti Plan i program za to, a trebalo je do 31.8. prihvatiti Izvješće. I kakve su posljedice, opet ćemo doći na vijeće i tu ćemo se oko tog nadmudrivati tko je u pravu, a tko nije. Do 31.8. je trebalo po Statutu to Izvješće biti prihvaćeno. Da li se to nekome sviđa ili ne, to je trebalo biti prihvaćeno. Pa vas molim, ako ste dobili takav dopis da nas obavijestite. Zahvaljujem.“

Gradonačelnik : „Da, dobili smo pismo koje se odnosi na rad Upravnog vijeća Dječjeg vrtića Ciciban. Dobili smo ga od v.d. ravnateljice gđe Višnje Čačić. Ja bih možda za početak stvari okrenuo malo drugačije, što ne bi bilo loše, a zapravo što je statutom najispravnije. Rad Upravnog vijeća Dječjeg vrtića je zapravo u domeni vas, vijećnika. Vi ste izabrali članove Upravnog vijeća. Dakle ja kao gradonačelnik nemam pravo sudjelovati u odluci oko izbora, dakle niti Upravnoga vijeća, niti ravnatelja odnosno ravnateljice, nije niti na meni da procjenjujem kako to Upravno vijeće radi. Ja se o tome ne bih izjašnjavao, mada imam svoje privatno mišljenje, odnosno, ne privatno, nego kao gradonačelnik ne smijem imati samo privatno, nego moram imati i javno mišljenje. Prije svega dakle kao čovjek i kao roditelj i kao Velikogoričan osjećam moralnu obavezu da zbog sve djece koja pohađaju dječji vrtić, i zbog roditelja, i moram stati u zaštitu svih njih. Posebice djece. Ja ne mogu vjerovati da neki određeni političari na toj djeci, na našoj djeci, na našem vrtiću, na bilo kojem vrtiću, da li je to novi ili stari vrtić, u ovom slučaju je to stari vrtić, Dječji vrtić Ciciban, traže svoju zadovoljštinu kroz taj vrtić, kroz ravnatelja, kroz struku. Dakle, tu je po meni, sad ulazim već polako u komentar, da se dakle kroz struku izvršava nečija politika. Zato ja tražim od ovog Gradskog vijeća, dakle koje je osnivač, koje je izabralo Upravno vijeće, na taj način onda i ravnatelja, reakciju. Pa vi reagirajte, vi ste Gradsko vijeće, vi ste osnivač, vi ste odgovorni bilo za dobro, bilo za loše, kada se tiče ove djelatnosti i ovog vašeg pitanja, gospodine potpredsjedniče. Imate dovoljno iskustva, imate dovoljno članova, imenujte jedno radno tijelo, radnu skupinu, kao što ste mogli recimo za tržnicu, koji je također gradski problem, i tako možete za živog čovjeka formirati radnu skupinu koja će se baviti stanjem u Dječjem vrtiću Ciciban. Ja vam kao gradonačelnik, a vjerujete mi i većina Goričana, i malih i velikih, misle da to trebate napraviti. Ja vas za to podržavam, pa da konačno vidimo, raspletemo tu priču. Ta priča traje predugo. Osobno kažem vam, mislim da ima previše politike unutra, osobno ne vjerujem u brojne insinuacije, slušam svašta po cesti i slušam što smo dobili pismeno, ali ne vjerujem da odgajatelji, u ovom slučaju neću braniti ravnateljicu, ali da odgajatelji rade loše, ali im zbog ovakve neodgovornosti na koju ja pozivam, može biti loše. Kada se dogodi nešto loše, onda se sjetite i ovih mojih riječi, ali i toga što nije postupano. Dakle što se moglo spriječiti, a nije se spriječilo. Evo, zahvaljujem na ovom pitanju, gospodine potpredsjedniče možda nisam točno odgovorio za ono što te tražili, ali u okvirima ovlasti koje imam mogao samo odgovoriti samo to.

Vladimir Pavišić : „Gradonačelniče nisam ja na vas vršio pritisak da ćete vi tu nešto poduzeti. Ja sam samo htio znati da li je takav dopis došao vama, što me interesiralo, a vjerujem da interesira i vijećnike s obzirom da smo, na kraju krajeva, mi napravili tu promjenu i znamo kojim metodama nasilničkim, tako da u otišla dva istaknuta člana HDZ-a, što su se usudili misliti, morali su napustiti Upravno vijeće. Ja se slažem s vama. Predlažem da otvorimo radnu grupu koja će vidjeti da li je to vijeće uopće pročitalo statut, poslovnik, a ja vjerujem da nije, može se netko smijat koliko se hoće, ali nije. I ne radi po tome. Ja predlažem da oformimo radnu grupu koja će naprosto vidjeti da li se to radi. To mogu ja kao vijećnik predložiti, imam pravo. U roku od 30 dana radna grupa, taman do druge sjednice, će dati nalaz, pa ćemo vidjeti što je donijelo, i koja politika to vodi igru, i zašto vodi, i na koji način vodi tu politiku. Zahvaljujem.“

Vesna Gjurković : „Pozdravljam sve nazočne. Imam samo jedno pitanje za gradonačelnika. Kome je, pod kojim kriterijima i pod kojim kondicijama dodijeljen, ili bolje reći podijeljen prostor u zgradi bivše Galerije Kordić?“

Gradonačelnik: „Galerija Kordić je, kao što znate, u vlasništvu Grada Velike Gorice, nakon što je slavno završila svoju karijeru Velikogorička televizija, a taj prostor je ostao slobodan za korištenje Grada Velike Gorice. Obzirom da nam je Gradsko vijeće bilo u neprimjerenom prostoru ili prostoru privremenog karaktera, preselili smo Gradsko vijeće u dio tog prostora. Nakon toga smo, uvidjevši da prostora još ima, od onih stranaka koje su zatražile prostor za svoje djelovanje stranaka, i udruga koje su zatražile, u ovom slučaju se radi o političkim strankama. Prema zahtjevima koji su oni slali, ispunjavali smo te zahtjeve prema mogućnostima koje smo imali u tom trenutku. Na taj način je dio prostora u najam preuzela Hrvatska seljačka stranka, dio prostora Hrvatska stranka prava i dio prostora Hrvatska čista stranka prava. Pitali ste na temelju kojih kriterija? Dakle, kriterija zahtjeva, kriterija potrebe koje imaju i kriterija koji su vrlo jasni u našem upravnom odjelu, dakle koji se provode putem natječaja, odnosno putem dodjele prostora do raspisivanja natječaja. Možemo vam pisanim putem to dati, tako da znate tko je dobio prostor, po kojim kriterijima, koji prostor koristi, kolika je najamnina, kako se plaćaju troškovi, kako je uređen prostor u toj zgradi. Ja moram reći da sam primio na razgovor, i znajući da vi koji ste u strankama da nemate svi svoj prostor, pozvao i gospođu Malnar koja je predsjednica novo oformljene stranke, a koja participira u našem Gradskom vijeću, da i s njom razgovaramo da vidimo koje su njezine potrebe. I ona je naknadno također poslala zahtjev. Pozvao sam i gospođu iz laburista, ne mogu se sjetiti prezimena bila je u mome uredu, razgovarali smo i gospođa je dostavila i pisani zahtjev i mi ćemo po tom zahtjevu i postupiti i ponuditi ćemo prostor koji će biti sasvim prihvatljiv ili neće, ali ćemo tražiti prostor da sve stranke koje djeluju na području Velike Gorice, i koje participiraju u Gradskom vijeću ili u Hrvatskom parlamentu ili iza sebe imaju političkog iskustva, da dobiju prostor i da se ne sastaju po neprimjerenim ili prostorima koji su posuđeni.“

Vesna Gjurković : „Preduhitrili ste me pa stvarno vas molim pisano sve odluke i ugovore, da možemo napokon saznati prave podatke. A ono što bih ja na tu temu rekla, vi to prezentirate kao da je to nešto normalno – javili su se, dobili su, ali po meni, i po sudu Velikogoričana s kojima sam na tu temu razgovarala je neprihvatljivo da Grad koji raspolaže s tako malo nekretnina sličnih ovoj, da tako potroši prostor. Da ga dodijeli političarima, političkim strankama, koje će se povremeno u njima nalaziti, a u isto vrijeme naše gradske ustanove, pogotovo vrtići, nemaju dovoljno prostora za svoj rad i obavljanje svojih djelatnosti. Ne treba spominjati da Muzej nema depoa, da Knjižnica nema dovoljno prostora, da ona zgrada ima i dvorište koje se moglo iskoristiti za nekoliko skupina vrtićke djece. Meni je neprihvatljivo da se jedna takva zgrada u centru Grada potroši na političare i političke stranke. Onda kad kažete da oni koji sudjeluju u parlamentarnom životu Grada ili države, oprostite u kojem to životu Grada ili države sudjeluje HČSP?“

Snježana Popović Milić : „Dobar da svima. Imam pitanje za gospodina gradonačelnika vezano uz pisani odgovor koji sam dobila na pitanje s prošle sjednice, odnosi se o broju naših projekata iz tzv. vodoskoka, uključenih u investicijski ciklus Hrvatskih voda. Pa ste me na kraju odgovora obavijestili da će dana 27.9.2012. U Hrvatskim vodama biti potpisivanje ugovora za objekte odvodnje, a očekuje se potpisivanje ugovora za objekte vodoopskrbe. Pa me zanima je li potpisan ugovor za objekte odvodnje i da li imate spoznaje kada će biti potpisivanje vezano uz to?“

Gradonačelnik : „Da se mogu istetovirati, istetovirao bih si HV, a ne bi to bio HV kao Hrvatska vojska već Hrvatske vode, na čelo, pa da svi vide koliko to boli mene i koliko boli građane, a i neke od vas vijećnika koji ste ovdje. Znači projekt Hrvatskih voda, projekt sufinanciranja ili financiranja, kojeg smo mi nazvali Vodoskok, da ga obilježimo, jer je stvarno dobar projekt, koji je pokrenut tamo 2009./10. godine, koji je itekako potreban. Neću vam govoriti koliko je potreban, neka vam uvaženi vijećnik Lučić kaže koliko je potreban. On živi u Donjem Turopolju kao i jedan dio vas. Projekt je pokrenut na način da smo osigurali svu dokumentaciju, aplicirali prema Hrvatskim vodama i dobili smo samo 1/3 sredstava. 1/3 od traženih 120 mil kuna. I to je to. Dakle ništa više nismo dobili. Ako želite znati čija i koja Vlada, to je bila Vlada Jadranke Kosor koja je osigurala te novce preko Hrvatskih voda, potpisani su ugovori. U tim trenutcima mi je bilo itekako žao što nisu bili potpisani ugovori za izvođenje ugovora do kraja u te tri tehno-ekonomske cjeline, to je šest sela, jer smo možda sad mogli doći do kraja i mogli su imati kanalizaciju i Okuje, Mraclin, Buševec, Ogulinec, Kuče i Podotočje. Međutim, nakon toga se dogodio rez. Ponovno smo aplicirali, ponovno se hvali i prvi potpredsjednik vlade i premijer, to je injekcija pacijentu koji je na stolu, koji je izravan adrenalin u njegovo tijelo da oživi. To je hrvatsko gospodarstvo. To. To govorim s pozicije gradonačelnika. Niti lipe nismo dobili. Na vrijeme smo aplicirali. Dakle govorimo o projektima koji su započeli, koji su izlicitirani, gdje je obavljena javna nabava, koji imaju svu dokumentaciju i koji su itekako potrebni za naselje i za građane koji žive tamo. Potpisan je jedan ugovor, 2 i pol mil kuna, dakle aplicirali smo 120 mil kn, dobili smo 2 i pol mil kn i to je bilo za korektor fekalne odvodnje, u Vukovinskom polju, i potpisan je taj ugovor, i to će biti realizirano kao i radna zona Vukovinskog polja. Zahvaljujem na pitanju, a Hrvatskoj Vladi se itekako zahvaljujem što se na taj način odnosi prema građanima Grada Velike Gorice. Kažem HV, Hrvatske vode, ne Hrvatska vojska. A bilo bi dobro da napravimo analizu pa da vam onda damo sljedeći put. I to bi vam mogao pismeno i vama i drugima, koliko smo mi iz Gorice, iz ovako velikog Grada, koliko mi izdvajamo za Hrvatske vode. Svaki put me zaboli ta uplatnica odvodnje, odn. Hrvatske vode, vodni doprinos, i sve to plaćamo. Koliko samo kroz 10 ili 20 godina izdvojili, a što smo dobili. Nešto smo napravili, ali da će se napraviti sve ono, možda se sad ne smije napraviti dok je gradonačelnik iz HDZ-a, ali nije to moja niti vaša kanalizacija, već je to kanalizacija za građane. Opet će doći ljeto, opet će gospodin Lučić s pravom doći i reći što će biti s nama, nema kanalizacije, sada smo dobili, po domaćem, špot, jer smo jedan dio naselja obradili kanalizacijski, a drugi je ostao. I na kraju, nije nam osigurano financiranje za kolektore, a mi smo apsolutno svu dokumentaciju pripremili. Puno je toga što bih vam htio reći, ali bolje da vam kažem to pisanim putem, pa ćete onda vidjeti o čemu se to radi. A tablicu ćemo napraviti. Mislim da je moguće izračunati koliko je otišlo u Hrvatske vode s ovog područja u zadnjih 10 godina.“

Snježana Popović Milić : „Molim gradonačelnika da mi odgovori ponovno na to isto pitanje u pisanom obliku.“

Darko Stanilović : „Lijepi pozdrav svima. Imam dva pitanja za uvaženog gospodina gradonačelnika. No prije svega ću se zahvaliti na odgovorima koje sam dobio na dosadašnja vijećnička pitanja. Oni su u stvarnosti drukčiji nego što dobijemo odgovor ovdje na aktualnom satu. No da prijeđem na pitanje. Prvo pitanje odnosi se na sanaciju nastalih šteta prilikom izgradnje kanalizacije u Lukavcu. Naime, ja sam i danas zvao izvođače, koji nisu mogli doći danas, doći će sutra. Međutim tamo postoji rupa cca 30, 40 cm, i ne znam kako će se provesti onaj koji osobnim vozilom naleti unutra. Moram napomenuti da nema nikakve signalizacije, a kamoli one odgovarajuće prometne signalizacije koja bi trebala upozoravati na to. Od izvođača sam dobio odgovor da je stvar predana Gradu tj. nadležnoj službi. Dešava se da nakon svake jače kiše se pojavljuju ulegnuća, i opasnost da tamo netko nastrada, ako već i nije nastradao. A drugo pitanje se odnosi na red i održavanje poljskih putova, kao što smo na prethodnoj sjednici postavili pitanje. Međutim, u stvarnosti je to nešto drugo. I pitam, vjerovatno će gđa pročelnica Zlata Filipović najbolje znati odgovor na to, kom da se ja obratim kada čovjek dođe i izore pola poljskog puta koji je uredno održavan i naložen iz privatnih džepova ljudi koji tamo prolaze i ikoji tamo imaju vrtove. Kome da se obratim i što da napravim? Hvala lijepo.

Gradonačelnik: „Odgovoriti ću na prvo pitanje, na drugo će moj zamjenik. Apsolutno ste u pravu. Gospodin Stanilović živi u Lukavcu, živi s tim Lukavcem, ja sam u Lukavcu gotovo svaki dan. Jučer sam naletio na tu rupu, točno znam na kojem zavoju, kod autobusnog stajališta i dućana se nalazi ta graba, i jedna velika kod Starog grada. Apsolutno ste u pravu i apsolutno vas podržavam i sazivam sutra u 9:00 sastanak u mom uredu, gdje će biti pročelnik, direktor VG vodoopskrbe koji je itekako odgovoran gospodin Galić, pa pozivam i vas, a i ostale zainteresirane. Nemojte svi doći, nema mjesta, jedan dio vas može doći. Pa ćemo riješiti problem po problem. A taj problem je doista problem, i vi niste ni najmanje krivi, tim više što smo uspjeli povući samo 500 m, što u Lukavcu nam treba 12 mil. kn da cijeli Lukavec prožilimo s odvodnjom, i s tih 480 m smo napravili nešto, i to malo ne možemo sanirati. Da je do mene, do Štefa, mi bi danas sjeli u kamion i sami bi to napravili. Ali vjerujte, nije do nas, ali ćemo zato sutra utvrditi do koga je. Stjepan će vam odgovoriti na ovo dugo pitanje koje se tiče poljskih putova.“

Stjepan Kos : „Vrlo jednostavno. Što se tiče poljskih putova, proslijedite dopis vijeća mjesnog odbora, da je poljski put taj i taj, kraj čestice te i te, gospodin taj i taj zaorao. Poslat ćemo naše komunalne redare da utvrde činjenično stanje, i da se proslijedi prema nadležnima. Vrlo jednostavno, jer nije to kod vas, to je svugdje. Ljudi oru, ne samo poljske putove, nego i asfalt. To je kultura življenja, najjednostavnije rečeno.“