Grad Velika Gorica

Iz medija

Gradonačelnik Ačkar za Večernji: Vjerujem da će reprezentacija na sljedeće Svjetsko prvenstvo otputovati iz kampa u Velikoj Gorici

ackarU razgovoru za Nedjelju Večernjeg lista gradonačelnik Velike Gorice Krešimir Ačkar govori o dugoočekivanoj gradnji HNS-ova kampa u Velikoj Gorici i što to znači za sam grad na periferiji Zagreba. Dotaknuli smo se i njegova uspona u politici, odnosno HDZ-u, provjerili zašto Veliku Goricu nazivaju gradom presedanom zbog velikih davanja umirovljenicima i socijali te zašto je sam grad postao veliko gradilište stambenih i poslovnih jedinica.

Potpisali ste ugovor prema kojemu će HNS graditi kamp vrijedan 15 milijuna eura na području Velike Gorice. Što to znači za sam grad Veliku Goricu?

Velika Gorica odabrana je kao optimalna lokacija jer riječ je o parceli od stotinjak tisuća kvadrata koja je u državnom vlasništvu, bez ikakvih tereta. Nedaleko je administrativna granica Velike Gorice i Zagreba, iz svih pravaca prometna povezanost je jako dobra. Zračna luka “Franjo Tuđman” na kilometar je zračne linije.

Grad Velika Gorica riješio je svu potrebnu dokumentaciju u vrlo kratkom roku i veselimo se dolasku ovog kapitalnog projekta u naš grad. Hvala svima, posebice predsjedniku Vlade Andreju Plenkoviću, Branku Bačiću, ministru prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine te predsjedniku Hrvatskog nogometnog saveza Marijanu Kustiću što su prepoznali sve prednosti Velike Gorice kao lokacije. Važan je to iskorak i poruka da nacionalni projekti ne moraju svi biti smješteni u Zagrebu. Nacionalni nogometni kamp predstavljat će novi poticaj investicijama u naš grad, svekolikom gospodarskom i sportskom razvoju.

Kada se očekuje početak radova i završetak gradnje HNS-ova kampa?

To je pitanje za Hrvatski nogometni savez koji je nositelj projekta. Ali, prema nekim trenutnim procjenama gradnja bi mogla početi krajem ove ili početkom iduće godine, a dovršetak bi bio do kraja 2025. Vjerujem kako će reprezentacija na sljedeće Svjetsko prvenstvo koje se igra SAD-u, Kanadi i Meksiku otputovati upravo iz novog kampa.

Prije dvije godine u prvom ste krugu izabrani za gradonačelnika Velike Gorice. Sada ste na polovini mandata. Kako gledate na prvu polovinu svog gradonačelničkog mandata na čelu šestog grada u Hrvatskoj po broju stanovnika?

Tako je, iza mene je prva polovina mandata i može se reći kako je ove dvije godine obilježilo pet ključnih značajki, a to su: izvrsna suradnja s Vladom RH, ministarstvima i javnim poduzećima na brojnim projektima; potom najopsežniji program uređenja i asfaltiranja prometnica u povijesti grada; tu je i širenje kapaciteta postojećih vrtića i gradnja novih vrtića; povećavanje socijalnih izdvajanja te stipendiranja učenika i studenata i na koncu preustroj gradske uprave, racionalizacija i potpuna transparentnost u radu.

Spomenuli ste preustroj gradske uprave. Što to konkretno znači? O kakvim je promjenama riječ?

Smanjen je broj upravnih tijela i pročelnika s 12 na 9, a smanjen je i broj zaposlenih u gradskoj upravi, prvi put otkako Velika Gorica ima status grada. Naglasak novog ustroja je na kvalitetnoj pravnoj kontroli svih akata, aktivnijem pristupu prema EU fondovima i državnim natječajima, efikasnijem funkcioniranju komunalnog redarstva te digitalizaciji i transparentnosti. Velika Gorica je odnedavno i apsolutno transparentan grad, sve gradske isplate i svi računi javno su dostupni preko gradskih web-stranica, svaki građanin može vidjeti na što je utrošen svaki euro ne samo kad je u pitanju gradska uprava, već i svi proračunski korisnici.

Ovih dana aktualni su upisi u vrtiće. Veliki je problem nedostatak mjesta u mnogim gradovima. Kakva je situacija u Velikoj Gorici?

Republika Hrvatska ima razinu obuhvaćenosti djece predškolskim sustavom u dobi od četiri godine do polaska u osnovnu školu – 81.8% u odnosu na EU prosjek od 95.3%, dok je na području Velike Gorice više od 96% djece u dobi od četvrte godine uključeno u predškolski sustav. Taj podatak sve govori. Rezultat je to kontinuiranog povećanja kapaciteta u našim vrtićima i gradnje novih objekata. Samo u protekle dvije godine otvoreno je 250 novih mjesta u vrtićima. Iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti osigurana su sredstva za gradnju još dvaju vrtića – u Kolarevoj ulici i Kurilovcu, s ukupnim kapacitetom od 400 mjesta.

Za vas kažu da ste gradonačelnik presedana. Vaš grad uvijek daje, primjerice umirovljenicima koji imaju pravo na uskrsnice, božićnice i mnoga druga socijalna davanja. Najavili ste ukidanje prireza, besplatne vrtiće i besplatan redovni predškolski odgoj. Kako Grad Velika Gorica uspijeva realizirati sve te projekte i financirati sve to?

Naglasio bih da je tu najvažniji cilj, a kad je cilj dobrobit mojih sugrađana, onda se pronađe i način. Uz dobar tim, uz odličnu suradnju s Vladom, državnim firmama i ostalim relevantnim institucijama te s odgovarajućim projektima dolazi se do uspjeha i do potrebnih financijskih sredstava. Jednako ozbiljno pristupamo socijalnim i razvojnim programima. Zato smo istodobno i grad koji dijeli najviše iznose božićnica i uskrsnica umirovljenicima, ali smo popunili i poslovne zone poput zona Meridian 16 i Rakitovec. Prepoznale su nas i brojne velike tvrtke koje su odlučile preseliti svoja središta u Veliku Goricu, poput Hrvatske pošte, Lidla, Eurospina… Moram naglasiti da nijedno obećanje ne dajem olako, za sve imamo napravljene analize i planove. Moji sugrađani moraju dobiti ono zbog čega su nam iskazali povjerenje. Toga se držim od prvog dana kada sam preuzeo ovu odgovornu funkciju i tako će biti sve dok je budem obnašao.

Građani Velike Gorice još uvijek muku muče s prijevozom na liniji Gorica – Zagreb, imate li kakvo rješenje u skoroj budućnosti?

Građani su s pravom nezadovoljni neredovitošću voznog reda što smo i mi dokazali brojenjem polazaka na linijama 268 i 330, te smo od Grada Zagreba i ZET-a tražili da se vozni red poštuje. Inače, trenutačno plaćamo dva i pol puta višu subvenciju ZET-u u odnosu na prije dvije godine, a sve kako se cijena karte za naše sugrađane ne bi povećavala. Subvencija za javni prijevoz realno je jedna od najjačih socijalnih mjera koje provodimo.

U tijeku je i javni natječaj za izbor novog prijevoznika na lokalnim linijama na području Velike Gorice. Kad bude izabran, uvest će se i nove linije prema željezničkom kolodvoru, Velikoj Mlaki i poslovnoj zoni Meridian 16 kao i kružna linija po Velikoj Gorici. Lokalni prijevoz na području Velike Gorice s novim će prijevoznikom biti besplatan.

Gorica je postala veliko gradilište. Na svakom koraku primjećuje se gradnja stambenih objekata. Odakle toliki interes za stanovanje u Velikoj Gorici?

U odnosu na vrijeme prije petnaestak godina kada se ovdje nije gotovo ništa gradilo, danas je Velika Gorica grad u kojem se gradi na svakom koraku. Odnosno, toliko se gradi da smo morali donijeti odluke kojima želimo uvesti reda u stanogradnju i povećati obvezne zelene površine.

Zašto se toliko gradi u Velikoj Gorici?

Zato što se ljudi doseljavaju. Prvi smo u Hrvatskoj gledajući odnos doseljenog i odseljenog stanovništva. To su egzaktni podaci. Gorica se razvila, a razvija se i dalje u grad poželjan za život. Ne samo da se nalazi na odličnom položaju i da je prometnicama povezana s gradom Zagrebom, nego ima i brojne druge benefite. Tako je blizu metropole, međutim ima brojne benefite koje Zagreb nema. Pratimo rast stanovništva i potrebe naših sugrađana, gradimo nove vrtiće i škole, omogućavamo sugrađanima korištenje resursa koji čine kvalitetan život, od sportskih do kulturnih sadržaja, razvijene su nam gospodarske zone što omogućava i zapošljavanje i logično je da nove obitelji prepoznaju nas grad kao prosperitetan i pogodan za ugodan obiteljski život. S ponosom mogu reći da je Velika Gorica primjer sigurnog, obiteljskog grada.

Razgovarao: Hassan Haidar Diab

Cijeli razgovor: Večernji list