Grad Velika Gorica

Vijesti

Gradonačelnik Barišić traži ukidanje naplate cestarine od Mraclina do Lekenika

autocestaObilazak vladinih dužnosnika nove dionice autoceste Zagreb Sisak, zapravo je označio početak novog nameta građanima. Dionicu od 11 km, od Mraclina do Lekenika, država će naplaćivati 9 kuna za osobna vozila i 31 kuna za vozila četvrte kategorije. Gradonačelnik Velike Gorice, Dražen Barišić protivi se naplati i od premijera Zorana Milanovića traži ukidanje iste.

Dosadašnja prometna povezanost između Siska i Zagreba bila je svedena na jednu od najopterećenijih prometnica u Republici Hrvatskoj koja prolazi kroz Grad Veliku Goricu i kojom godišnje prosječno dnevno na presjeku kod Velike Mlake prođe više od 45.000 vozila. Radi izrečenog od vitalnog je interesa za gospodarski uzlet ovog kraja i bolju prometnu povezanost izgradnja autoceste Zagreb-Sisak (A11) koja je započela u travnju 2006. godine.

Do sada je u promet u svibnju 2009. godine puštena dionica autoceste između Velike Gorice i Buševca, duga 9 km, na kojoj su između ostalog izgrađena dva cestarinska prolaza – u Buševcu i Mraclinu, a kroz njih se do sada prometovalo besplatno. Današnjim službenim puštanjem u promet dionice do Lekenika, to se mijenja i vozači će vožnju morati plaćati.
-Protiv smo naplate cestarine i to iz jednostavnog razloga jer bi osnova izgradnje autoceste, osim brže i bolje prometne povezanosti trebala biti stvaranje uvjeta za uzlet gospodarskog razvitka kraja kroz koji prolazi, čemu u prilog zasigurno neće ići uvođenje naplate cestarine na cestarinskim prolazima u Buševcu i Mraclinu- izjavio je gradonačelnik Velike Gorice Dražen Barišić, koji iz tog razloga i nije želio nazočiti današnjem obilasku ministra pomorstva, prometa i veza.

Naime, Grad Velika Gorica teži unapređenju postojećih i otvaranju novih gospodarskih zona u kojima bi se zaposlio veći broj ljudi. Na putu do tog cilja nužno je privući korisnike i investitore te otkloniti sve što bi priječilo priliv kapitala ili ometalo brzu povezanost, a naplata cestarine zasigurno na to neće pozitivno utjecati. Iz tog razloga, još 2013. godine, Grad Velika Gorica službeno je tražio da se prometovanje navedenom autocestom ne naplaćuje.

- Dodatno uporište za uvažavanje našeg zahtjeva nalazimo u slabom imovinskom stanju građana Siska, Petrinje, Lekenika i rubnih naselja Velike Gorice koji gravitiraju autocesti, a koje je posljedica uništenog gospodarstva koje se do danas nije oporavilo od ratnih zbivanja iz domovinskog rata uslijed čega mladi ljudi ne vide perspektivu i odlaze u veće gradove. Upravo zbog izrečenog oni kojima je najpotrebnija brza spona sa Gradom Zagrebom i ostalom mrežom javnih prometnica neće biti u mogućnosti plaćati cestarinu te će autocesta ostati prazna, neiskorištena i bez vozila, a postojeća državna cesta D-30 koja prolazi kroz naselja i dalje će biti prinuđena svakodnevno „gutati“ ogroman broj vozila koja ugrožavaju građane i sigurnost prometa, stvaraju buku i onečišćuju okoliš – zaključio je gradonačelnik Barišić te uputio apel premijeru Zoranu Milanoviću u kojem traži ukidanje naplate cestarine što je moguće na način da se autocesta prekategorizira u brzu cesti, kao što je to bio slučaj s pravcem prema Bjelovaru i Koprivnici.