Grad Velika Gorica

Vijesti

Zona smirenog prometa - prvi korak prema centru grada bez automobila

centar1Gradonačelnik Dražen Barišić održao je tiskovnu konferenciju na kojoj je govorio o uvođenju zone smirenog prometa na području Zagrebačke ulice i Trga Kralja Tomislava, te predstavio planove za uređenje centra grada.

Gradonačelnik se osvrnuo na zlonamjerne dezinformacije koje pojedini političari u ovo predizoborno vrijeme plasiraju, predstavljajući prvu fazu projekta kao njegov završetak.

- Uvođenje zone smirenog prometa samo je prvi korak ka uređenju centra grada. Dovršit ćemo posao u drugoj fazi koja predviđa kompletnu rekonstrukciju prostora i dodatne sadržaje čime ćemo dobiti pravi gradski centar bez automobila – izjavio je gradonačelnik Barišić.

Gradonačelnik je dodao kako građani Velike Gorice 50 godina trpe veliki tranzitni promet kroz centar grada. Trpjeli su buku, zagađenje i opasnosti, posebice od velikih teretnih kamiona. Toga više nema. Završetkom Sjeverne obilaznice teretnom prometu zabranjen je ulazak u grad, a ovom zonom ograničenja brzine na 40 kilometara na sat, preusmjerit će se iz centra i sav tranzitni promet.

- To su građani tražili i mi smo im to omogućili, a podsjećam vas koliko je smireni promet važan i zbog sigurnosti naše djece koja ovu cestu prolaze na putu do škole. Sada su puno sigurnija – rekao je Barišić.

Podsjetio je i na tragične događaje iz prošlosti, kada se u izlijetanjima automobila i kamiona sa Zagrebačke na pločnik smrtno stradavali pješaci.

- Svaka nova regulacija prometa traži određeno vrijeme prilagodbe, pa tako i ova. Vozači su navikli ići kroz centar i treba jedno vrijeme za promjenu navike. Zato, molim svoje sugrađane za razumijevanje, a vozače pozivam neka koriste Sjevernu i Južnu obilaznicu kao brži put do Zagreba – dodao je gradonačelnik Barišić.

Kroz sličnu situaciju prolazio je i Zagreb prije tridesetak godina, kada je ukinut promet preko Trga bana Jelačića (tada Trga Republike). I tad se najavljivao prometni kolaps u Zagrebu, no građani su se navikli na novu regulaciju prometa, a Zagreb je dobio pravi središnji gradski trg.