Grad Velika Gorica

Građani predlažu

Regulacija semafora na novoizgrađenoj obilaznici

Poštovani,

Zanima me zašto se rad semafora na križanjima novoizgrađene obilaznice (Rakarska – Obilaznica, HBZ – Obilaznica, a vjerojatno je slična situacija na križanju Dobrilina – Obilaznica) ne regulira na drugačiji način. Naime, svaki dan prolazim minimalno četiri puta kroz križanje Rakarska – Obilaznica i barem jednom mi se dogodi da stojim na Rakarskoj, a da je na Obilaznici prošlo svega nekoliko automobila dok istovremeno na Rakarskoj, čeka veći broj vozila. Najveća ironija je zapravo u tome što taman kada dolazi val vozila na obilaznici meni se pali zeleno svjetlo i oni moraju stati. Također, iza 20 sati zna se dogoditi da doslovno niti jedno vozilo ne prođe Obilaznicom, a semafor nam na Rakarskoj i dalje drži crveno. Nisam prometni stručnjak i ne znam kako točno semafori funkcioniraju, ali smatram da se problem može riješiti malim promjenama u regulaciji za koje vjerujem da su moguće.

No, nije problem samo u automobilskom prometu, nego i pješačkom.

Iz osobnog primjera mogu reći da sam prelazila cestu na križanju HBZ i Obilaznice sa dvoje djece (jedno u kolicima i jedno sam držala za ruku) i čekali smo zeleno svjetlo na semaforu (u jednom trenutku smo mogli prijeći cestu na crveno, ali nismo jer želim biti primjer svome djetetu). Upalilo se zeleno svjetlo, krenuli smo, ali kad smo došli do sredine obilaznice na drugom traku upalilo se crveno svjetlo. Morala sam sa dvoje djece stati na onom malom dijelu između četiri brze trake i nadati se da neće netko izgubiti kontrolu nad vozilom (jer ima pojedinaca koji na toj cesti postižu daleko veće brzine nego što bi smjele biti). Uostalom križanja su prilagođena za invalide, a sumnjam da osoba koja je u kolicima (ili ima bilo koji drugi oblik invalidnosti) može prijeći cestu u tako kratkom roku.

Unaprijed hvala na odgovoru,

Marija Čatalinac

7 komentara na: Regulacija semafora na novoizgrađenoj obilaznici

  • Božidar

    Problem je i kada trebate skrenuti sa tih istih cesata lijevo prema aerodromu/Zagrebu. Naime, tek četiri/pet automobila prijeđu koji idu ravno i odmah se pali crveno, a vi ste i dalje na istom mjestu i niste / nemožete skrenuti jer se već upalilo zeleno za automobile na zaobilaznici. Zar nije moguće dodati semafor za skretanje u lijevo tako da se izbjegnu možebitni sudari?

    Božidar

  • Darko

    Slazem se sa svime recenim s napomenom da nismo trebali semafore nego kruzne tokove. Takoder, na nekim spojevima sa obilazicom se napravilo posebne trake za skretanje na nju (desno), no ne i na Rakarskoj, pa se tamo stvara i najveca guzva.

    A automatizacija semafora je katastrofalna. Ako recimo s obilaznice malo zakasnite na skretanje u Pleso ili na Rakarsku, proci ce i nekoliko minuta dok se ponovo ne upali zeleno svjetlo.

    I jos jedna opaska. Zbog takve regulacije prometa (i vozacke nekulture), vozila koja se krecu obilaznicom cesto prolaze kroz crvena svjetla (i kad skrecu i kad produzuju ravno). Mozda koja policijska patrola pa da se ljudi urazume. Predlazem im da stanu recimo kod stadiona ujutro izmedu 7 i 8, jako velik broj vozila koji idu u vojarnu (pa i autobusa) skrene na crveno.


    darko

  • Mihaela

    Ja sam zvala nasu policiju, jer ima i onih koji prolaze kroz crveno i vec sam nekoliko puta jedva izbjegla sudar.
    Rekli su mi je da su vec 2 puta slali dopis Hrvatskim cestama i da nitko nije reagirao. Mislim da bi trebalo poslati mail svima koji su se tamo slikali kad su otvarali tu cestu jer ona svakako nije ubrzala nista, nego jos vise usporila.

  • Marko

    Slažem se sa svime gore rečenim i zanima me zašto se semafori ne bi podesili kao i na Zagrebačkoj koja je godinama glavna prometnica u Gorici. Na Zagrebačkoj se svakih 20ak sekundi upali zeleno svijetlo vozilima sa sporednih ulica dok na Obilaznici crveno svjetlo za sporedne ulice traje i preko minute.

  • Mirko

    Najbolje da se ugase semafori pa neće biti problema.

  • Jure

    Žalosno je da se kod nas krivnja prebacuje uvijek na druge tj HRVATSKE CESTE. Očekujem od nadležnih u V. Gorici da nas zaštite da bar možemo pješice ići.Apeliram i na policiju da se barem parkiraju pored obilaznice dok piju kavu.

  • sanja

    Upravo sam krenula pisati o problemu prelaska ove ceste za pješake pa sam vidjela da se o ovome već piše. Ne znam tko je projektirao tu cestu al očio taj ili nije iz Gorice ili se nije raspitao. Cestu najčešće prelaze djeca koja treniraju ili nogomet ili trčanje, ples … .Uglavnom jako puno djece.To što ste napisali za semafore je točno. Zeleno prekratko drži a još ako ste sa biciklom ili kolicima svaki put završite na sred ceste, na malom prostoru i gledate koji će vas auto pokupiti. Pješački semafor je napravljen na krivom mjestu i nisam vidjela da ga netko koristi. Inače živim uz tu cestu. Jučer je opet auto pokupio djete na biciklu. Treba nešto po hitno napraviti, prolaz za pješake ispod ceste (u produžetku pješačke staze koja vodi iz centra) ili iznad ceste, pomjeriti pješački semafor na mjesto gdje se cesta stvarno prelazi.To se može vidjeti po utabanom putu (ulaz na Radnik), semafor podesiti da se normalnim hodom može preći na zeleno….pozdrav

Komentar

 

 

Možete koristiti ove HTML tagove

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>