Grad Velika Gorica

Građani predlažu

Nepotreban semafor u ulici Rudolfa Fizira

Dakle, često prolazim dijelom ulice Rudolfa Fizira od nadvožnjaka prema Gradićima do raskrižja na ulazu u grad. Na polovini te ulice nalazi se raskrižje sa semaforom.

Imajući u vidu malu prometnost raskrižja držim da taj semafor ne donosi neku posebnu korist, a izaziva nepotrebne zastoje. To je posebno izraženo u situaciji kada vozač iz smijera Gorice skreče lijevo, te mora propustiti sve vozače iz suprotnog smijera, zbog čega ponekad vozači iza njega ne stignu na zeleno i moraju čekati još jedan ciklus.

Prije nekoliko tjedana semafor nije radio, i po mom mišljenju promet je u svim pravcima tekao mnogo ugodnije i bez nepotrebnih zastoja.

Možda bi bilo dobro razmisliti o uklanjanju spomenutog semafora.

Davor

15 komentara na: Nepotreban semafor u ulici Rudolfa Fizira

  • Gorica.hr

    Poštovani gospodine Davore,

    Semaforski uređaj za reguliranje prolaza sudionika u prometu na “T” križanju produžene (nove) Ulice A.K.Miošića i novoizgrađene prometnice (Željezničke, Ulice R.Fizira- svejedno) od Zubaka do Gradića građen je s namjerom i funkcijom spoja južne obilaznice grada i izmještene županijske ceste koja povezuje Veliku Goricu sa naseljima jugozapodnog prostora od Gradića, Lomnice, Lukavca i sve do Kupe. Kada bude u potpunosti završena spomenuta južna obilaznica (cesta od izrečenog križanja, čitavom Ulicom A.K.Miošića nastavno na sada neizgrađenu ulicu Boška Kirinčića i priključkom na četverotračnu brzu cestu Autoput-Domovinski most)ova će prometnica preuzeti dio prometnog opterečenja koji sada prolazi centrom grada.

    Jednako tako, sada kada je promet prorijeđen, obzirom na izgrađenu kvalitetu prometnice od Gradića do Zubaka, vozači voze velikim brzinama i na spomenutoj lokaciji “T” križanja (koja se nalazi na sredini prometnice)postižu maksimalne brzine koje su za grad ili naseljeno mjesto nedopustive.

    Zbog toga je postojanje semafora (svako svjetlo na lanterni ima svoju zadaću) na toj lokaciji odn. križanju, spoju ili konfliktnim točkama neophodno jer smanjenje brzine, smanjenje energije naleta automatski povečava stupanj sigurnosti prometa.

    Evo, mislim da sam Vam uspio iznijeti razloge instaliranja semafora o kojem pišete.

    Srdačan pozdrav,

    Vjekoslav Heged, dipl.ing.
    Upravni odjel za izgradnju,komunalne djelatnosti i promet

  • davor

    Zahvaljujem na odgovoru!

  • Martha

    Poštovani gospodine Heged,
    kada možemo očekivati da će biti završena cesta koju spominjete (A.K. Miošića-B. Kirinčića-brza cesta)?
    Zahvaljujem na odgovoru!
    Martha

  • Gorica.hr

    Poštovana gospođo Martha,

    Cesta koja je predmet Vašeg i mojeg spomena logički je nastavak prekinutog prometnog toka koji je prekinut izgradnjom autoceste, a rezultirao je zatvaranjem Kolodvorske ulice. Prema tome u svojoj dužini cesta će imati dva investitora, Grad Veliku Goricu koji će rekonsruirati postojeću staru trasu ceste i to od pješačkog semafora kod crke Sv. Petra i Pavla pa sve do Fabijančićeve ulice, dok će HAC izraditi ostatak ceste na prostoru koridora ulice Boška Kirinčića s razlogom zadržavanja standarda koji je imao cestovni sustav grada prije zatvaranja Kolodvorske. Kada će biti završena? U toku je postupak ishođenja dozvola za gradnju,a dakako sve ovisi o novcima, nemogu točno precizirati rok, jer ipak jedan od investitora nije grad,već HAC koji ima svoje planove i dinamiku.

    Upućujem Vam srdačan pozdrav,

    Vjekoslav Heged, dipl.ing.
    Upravni odjel za izgradnju,komunalne djelatnosti i promet

  • Martha

    Poštovani gospodine Heged,
    zahvaljujem na odgovoru. Raduje me da čitate upite i dajete odgovore (i to u kasne noćne sate :-))
    Martha

  • Stjepan

    Poštovani gosp. Heged,
    Vrlo mi je drago da sam naišao na ove komentare o prometu, vezano za naše nove obilaznice kao što je ulica Rudolfa Fizira i sretan sam da netko ipak vodi računa o tim regulacijama jer se nama vozačima često čini da nitko ne vodi računa. Naime sličan je problem i na križanju Josipovićeve ulice sa južnom obilaznicom koja ide od petlje autoputa prema Sisku. Tamo također radi semafor danju i noću nepotrebno.
    Ako je to zbog prizemljivanja nesavjesnih vozača, slažem se ali možda bi se moglo barem noću dozvoliti samo trepčeće svjetlo jer je ono, po mom mišljenju, sasvim dovoljno upozorenje. Također tako i za ostala križanja.
    Pozdrav.

  • Filip

    Molim Vas lijepo da mi objasnite posve neprikladno trajanje zelenog svjetla na semaforu u ulici Rudolfa Fizira, posljednjem prema aerodromu. Na zeleno svjetlo prema aerodromu prođe do šest automobila, uz to da onaj posljednji prolazi zapravo kroz crveno..u isto vrijeme broj vozila koji dolazi iz smjera Siska veoma je malen.. Često sam svjedokom da je u oba smjera(od zračne luke i prema njoj) postoje prave gužve dok kroz neprilagođeno zeleno na obilaznici ne prođe niti jedno jedino vozilo. Hvala

  • Vjekoslav Heged

    Evo, nakon nekoliko komentara na temu semaforske regulacije na novoizgrađenim prometnicama u našem Gradu želim se uključiti i dati svije viđenje situacije o kojoj pišete. Na početku zamisli o pokretanju projekta odrede se neki parametri koje je potrebno kroz projekt i izgradnju realizirati. U opravdanosti izgradnje išlo se sa zadaćom da se gradi izmiještena već postojeća cesta “Zagreb-Sisak” koja po prometno tehničkim karakteristikama predstavlja najopterečeniju cestu u Hrvatskoj. To znači da je prioritetni tranzitni ili prolazni promet koji se ne zadržava u našem gradu i tom prometnom vektoru dat je prioritet kroz sva križanja obilaznice. To znači kada vozilo uđe u prostor obilaznice kod Veterinarske(ili obratno) da se bez zaustavljanja mora izvuči iz grada.Ovo se najbolje osjeća kod šlepera, koji su u urbanom dijelu strano tijelo. Obzirom da je dio vremena uvjetno potrošen radi uspostave zelenog vala pojedino križanje u sustavu ne dobiva dovoljno vrenena za svoje potrebe (jer je vrijeme ciklusa svugdje isto, ciklus od zelenog do ponovnog zelenog)nastanu poremećaji odnosno kako zamječujete “prekratko zeleno”. Nemoguće je svakom križanju dati trajanje zelenog svjetla koliko je potrebno jer aerodrom(koji križa obilznicu ima u vršnom opterećenju napr. 500 vozla na sat u smjeru aerodroma, a istovremeno Dobrilina 50, Rakarska 100), a svima njima obilaznica, kao glavna cesta dodjeli isto vrijeme zelenog svjetla od 10 sekundi.
    Dakako, da je prošlo dosta vremena, a vozila ne koriste dovoljno obilaznicu pa se zbog toga dobiva dojam da semafori dobro ne rade. Pokušat ćemo u skladu sa potrebama poboljšati rad semafora sa projektantom i investitorom koliko je obzirom na uvjet koordinacije moguće.

    Vjekoslav Heged, dipl.ing

  • Darko

    Postovani g. Heged,

    zanima me zasto niste, ako ste radili projekt sa odredenim parametrima, dosli do rjesenja sa kruznim tokovima umjesto raskrsca, kao sto se to radi u svim ‘normalnim’ sredinama. Negdje sam procitao razlog koji je smijesan, da nasi ljudi ne znaju voziti po kruznim tokovima. Cini mi se da je razlog ipak negdje drugdje (financije, naime raskrsca sa semaforima su skuplja)? Kruzni tokovi usporavaju promet ali ga ne prekidaju i misljenja sam da bi bili savrseno rjesenje za sva raskrsca nove obilaznice. Ovako imamo semafore koji guse promet a ako stanete na bilo koje raskrsce mozete se i sami uvjeriti u broj vozila koja prolaze kroz debela crvena svjetla (a nema niti usporavanja) i samo je pitanje vremena kada ce doci do nesrece (nadam se da nisam u pravu). No kod nas nikad nitko ne odgovara za svoje projekte pa tako ne mozemo ocekivati i da ce netko biti kriv za ovu ’suvremenu’ prometnicu.

  • Boris Marković

    Poštovani g. Heged,
    Gospodin Filip (29.03.11.) je opravdano ukazao na velik problem glede prekratkog zelenog na zadnjem semaforu u Fizirovoj ulici prije Zračne luke.
    Apsolutno je potrebno dati veću prednost prometu na av. Pape Ivana pavla II, samo to ne znaći da treba zanemariti sve ostale. I sami kažete da u “špici” ima 500 automobila na sat prema zračnoj luci, koji moraju čekati i do 3-4 ture da prođu križanje, pa mnogi (sve više i više) prolaze kroz crveno. Isovremeno po obilaznici je promet vrlo slab! (Molim lijepo, dođite pogledati svako jutro između 7 i 8 sati, te kasnije oko 16 sati)
    Treba li čekati teške sudare i stradale da se to popravi !?
    Pišete da je sve prilagođeno velikom prometu po obilaznici.
    Tako i treba biti, ali u svemu trba imati mjeru. Naime, spomenutog velikog prometa po obilaznici još uvijek nema.
    Da je spomenuti semafor potpuno neprilagođen prometu, govori i činjenica da promet IZ zračne luke ima crveno i “čeka” prolaz automobila koji se kreću prema zračnoj luci i na tom križanju bi željeli skrenuti u lijevo – MEĐUTIM, TAKVO SKRETANJE NE POSTOJI – ZABRANJENO JE !
    Ljubazno Vas molim da konačno netko “snimi” promet na tom križanju i da nam barem malo olakša ovu svakodnevnu prometnu muku.

    Srdačan pozdrav, Boris Marković

  • Stella

    Poštovani,

    Puno puta se dogodilo da semafor na križanju ulice rudolfa fizira i zagrebačke u isto vrijeme pokazuje zeleno na skretanju desno iz smjera aerodroma prema zagrebu i skretanje lijevo iz suprotnog smjera prema zagrebu, što je potencijalno jako opasno jer kada se skreće iz aerodroma prema zagrebu ne očekuješ nikoga na zagrebačkoj cesti.
    molim provjerite ispravnost semafora.
    hvala i pozdrav

  • Davor I

    Ne znam jeste li svjesni da se na semaforu prema nadvožnjaku, o kojem sam ranije prićao, stvaraju gužve unatoć vrlo maloj gustoći prometa. Čim se na cesti nađe nekoliko automobila iz smijera Gradića i nekoliko lijevih skretaća iz smijera Gorice, zna se čekati i po tri ciklusa semafora da bi se prošlo ravno. Ako se na tom mjestu poveća gustoća prometa, imat ćete potpuni kaos.

  • Dejan

    Ovog ljeta sam autom prešao gotovo 4000km po Francuskoj i mogu reći da sam oduševljen kružnim tokom kao rješenjem ovakvih a i sličnih problema. Gotovo sva križanja koja nisu strogo ograničena postojećm građevinama su riješena na taj način i to funkcionira odlično. Kod nas se to očito uopće ne razmatra kao rješenje, jer bi smo u suprotnom kod Konzuma imali lijepi kružni tok (kao i na ostalim križanjima novoizgrađene ceste) a ne tolike bespotrebne semafore.
    Zašto je tomu tako, to je već drugo pitanje…

  • zoran đuretić

    U potpunosti se slažem s gore navedenim komentarima, isti je problem sa semaforom kod kanala iz smjera Velike Bune.
    Stvaraju se nepotrebne kolone, a tako bi bilo dobro da je
    umjesto semafora krožni tok.

  • Jure

    Poštovani,
    Kružni tokovi moraju doći poslije semafora tj. kad se izgrade semafori i potroše ogromni novci onda se razmišlja o boljem načinu regulacije, Sačuvaj bože da se misli unaprijed za par godina ili pogleda kako se radi u Samoboru ili Varaždinu.

Komentar

 

 

Možete koristiti ove HTML tagove

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>