Grad Velika Gorica

Gradsko vijeće

Aktualni sat 12. sjednice Gradskog vijeća


Stjepan Lučić: „Gospođo predsjednice, gradonačelniče, dogradonačelniče, gospođe i gospodo vijećnici i ostali. Imam dva pitanja za gradonačelnika, mislio sam ih postaviti dogradonačelniku Kosu, ali njega nema pa će gradonačelnik bolje odgovoriti. Da li znate da je most Sava –Odra između Kuča i Rakitovca zatvoren i da samo preko njega prelaze biciklisti i pješaci. To je jedno pitanje i drugo pitanje Da li se zna kada će se otvoriti stočni sajam? Mi smo tu prije donosili odluke da ne plaćamo za poljoprivredu, za zemljište, a nakon toga smo za mjesec dana zatvorili sajam i našim mještanima, mi imamo još dosta sela gdje se ljudi bave poljoprivredom, nemaju to kome, nego svojim susjedima prodati.“

Gradonačelnik: „Poštovana gospođo predsjednice, uvaženi vijećnici, poštovani gosti želim vam dobar dan. Pozdravljam vas u svoje osobno ime i u ime svojih zamjenika, ispričavam gospodina Kosa koji će zakasniti. Uvaženi vijećnik Lučić je postavio pitanje u vezi mosta, mi ga zovemo Rakitovečki most preko oteretnog kanala Sava – Odra, koji je stradao u nedavnoj poplavi. Osobno sam bio tamo kada je bujica načela most, da ga tako nazovem, i kada ga je ozbiljno oštetila i svakako je to veliki problem za migracije stanovništva tamo na području Rakitovca, Kuča i onoga kraja. Inače treba reći, most je po onome što smo, a tražili smo odmah izvješće od Hrvatskih voda, da je statika mosta ozbiljno narušena i da je most poprilično, dakle delociran, kako da to kažem, iz sjedišta i da nije za korištenje osobnim vozilima i da može, sada trenutno, služiti samo za prijelaz biciklista i pješaka. Naravno da smo se zauzeli, da taj most je planiran kao jedna važna prometnica za povezivanje ovih naselja koja sam spomenuo, mada gradnjom, a to vi jako dobro znate, velikog i pravog Vukovinskog mosta. Taj most je postao, da ne kažem suvišan, ali zbog nekakve povijesne navike na taj most, svakako bi ga trebalo revitalizirati i trebalo bi ga osposobiti. Dakle, u suradnji i na poziv Hrvatskim vodama, svakodnevno smo s njima vodili pregovore i bili smo i na terenu, došlo je do problema ispitivanja statike toga mosta. Zatražilo se dodatno vještačenje Instituta IGH i sada mi nisu poznati rezultati, ali u srijedu imamo sastanak u Hrvatskim vodama gdje će biti predstavnici Grada, predstavnici Županijske uprave za ceste i predstavnici Hrvatskih voda, dakle, gdje ćemo onda definitivno odlučiti što ćemo s time mostom. Jedan od prijedloga je da se zadrži most na toj lokaciji, ali da se izgradi u puno većem gabaritu, dakle da bude viši od mogućeg vodotoka bujice, odnosno u oteretnom kanalu, kako mu bujica ne bi naštetila. Znamo da je to problem i za lokalno stanovništvo i da je to problem za tranzit, problem je i za javni prijevoz, za naše školarce, da autobusi svakodnevno moraju kružiti, odnosno da iz Rakitovca idu u Kuče pa se vraćaju, sve nam je to poznato. Poduzeli smo sve što je bilo moguće u našoj moći da ubrzamo sanaciju ovoga mosta u oteretnom kanalu, točnije mosta u Rakitovcu, odnosno u Kučama. Što se tiče stočnoga sajma žao mi je što ovdje nema zamjenika, zamjenik bi više mogao reći, ali ono što ja znam dakle da intenzivno vodimo pregovore na obližnjoj lokaciji sadašnjeg ili bivšeg stočnog sajma koji je u Velikoj Gorici preko ceste, dakle da uđemo u jedan pravni odnos sa vlasnikom, točnije to je lokacija koju svi dobro znate, gdje je bila deponija parkiranih vozila, ovdje u Velikoj Gorici, dakle da napravimo jedan pravni odnos sa njime ili uđemo u zakup ili uz nekakvu suglasnost, dozvolu da tamo smjestimo stočni sajam, jer smatramo da bi on svakako trebao biti na toj lokaciji gdje su naši sugrađani navikli na sajam u Gradu Velikoj Gorici. Vjerjujem da vas nisam zadovoljio s ovim odgovorom pa ću vam na ovo drugo pitanje pisano proslijediti odgovor s točnim informacijama. U srijedu imamo sastanak s Hrvatskim vodama, nakon srijede ćemo onda biti i konkretniji u odgovoru vezano uz most preko oteretnog kanala Sava – Odra u Kučama.“

Stjepan Lučić: „S jednim dijelom sam zadovoljan što je gradonačelnik rekao. Autobus ZET-a sada vozi 8 kilometara više, nego da ide preko mosta. On dolazi u Kuče, u Kučama se okreće, ide u Vukovinu iz Vukovine ide u Rakitovec, Turopolje i opet mora u Vukovinu, pa u Kuče. To je 16 kilometara više nego da ide preko mosta. To je jedno. Drugo, svi radnici moraju ići sat i pol prije na posao, nogo su išli do sada. učenici koji u 8,00 trebaju biti u školi oni ne mogu u pola osam ići, nego moraju ići u pola sedam. Mislim da je to veliki problem i trebalo bi ga riješiti čim prije. To je jedno, a drugo poljoprivrednici iz Kuča sve do Rakitovca imaju zemlju, svi moraju okolo ići na cestu, oni koji to dobro poznaju oni znadu da na cestu ući prema Sisku je veliki problem u Vukovini. Jedni idu iz Buševca, a drugi idu iz Gorice i ne može se ubaciti, do škole zna biti kolona kada se ide preko ceste, u zimi će biti i gore.“

Stjepan Kos: „Ispričavam se malo sam zakasnio. Kolegice i kolege, mislio sam si da će biti ovakvo pitanje pa vrlo kratko o izvješću, nakon onoga što se dogodilo za vrijeme poplave i što je bilo zatvoreno. Mi smo odmah stupili sa ŽUC-om u kontakt, pozvali smo ih na lice mjesta, oni su stupili u kontakt sa Zavodom za tehničku mehaniku Sveučilišta u Zagrebu, to je njihovo izvješće. Most su pregledali i zaključili su da je most u neispravnom stanju. Mislim da sam to dao i predsjedniku MO Kuče da pogleda, a pokazat ću i vama. Krenuli smo od prvog dana kako je bio zatvoren da bude prohodan. Nakon tjedan dana, kako se nije moglo izvršiti ispitivanje, rekli smo da se most otvori za pješake, bicikliste i motocikliste. To smo napravili. Dogovoren je za srijedu u 13,00 sati sastanak sa ŽUC-om, Hrvatskim vodama, službe iz grada i mi da vidimo situaciju toga mosta. Situacija je slijedeća, vi gospodine Lučić znate, što nije sada važno da je tako, ali vi znate da je most napravljen 1971. kada se radila cesta u Vukovini i da je taj most stavljen kao nužno rješenje. Jedan takav most u takvom oteretnom kanalu ne smije biti, to je pravilo. Most mora biti veći od toka rijeke, znači mora biti na nasipu. Upravo su za taj most rekli, Hrvatske vode nemaju ništa protiv da se napravi most koliko je potreban s obzirom na razdaljinu jednog od drugog da se napravi novi most, ali mora biti u visini nasipa, ne smije biti u vodotoku, u ovom slučaju oteretnog kanala. U srijedu imamo sastanak, tražit ćemo da ŽUC napravi projekt i ta se po tom pitanju krene kao i po pitanju mosta u Čičkoj Poljani. Most u Čičkoj Poljani neće biti oštećen jer će krenuti asfaltiranje, ono što smo razgovarali, cesta je navožena od novog betonskog mosta do okretišta, a ovaj dio bude asfaltiran, tako da neće biti nitko oštećen, ali vrijeme ide i znate kako je.“

Damir Šimunić: „Hvala gospođo predsjednice. Postaviti ću dva pitanja gradonačelniku gospodinu Barišiću. Prvo pitanje je vezano uz promet. Raskrižje ulice Kačiča Miošića – Vukomerička, postalo je u Gorici crna točka. Da li se nešto rješava po tome pitanju? Drugo pitanje vezano je uz problematiku sporta, iako bi najrađe odustao od toga pitanja kada sam vidio amandman koji nam je gradonačelnik stavio danas na klupe, međutim odgovor na ovo pitanje bih htio imati i u pisanom obliku. Kao vječiti sportski optimista, a i rezultati nogometnog kluba Gorica nam ukazuju i ulijevaju nadu za možda i neki veći rezultat pa pretpostavimo situaciju da nogometni klub Gorica ostvari plasman u 1. HNL. Stadion Radnik nema uvjeta za igranje prvoligaških utakmica. Znači trebalo bi dodatno uložiti u stadion u smislu da se postave dodatne stolice, mislim oko 2000 stolica, reflektori na glavnom igralištu itd. Da li ste možda razmišljali na ovaj ili sličan način i voljni staviti takav prijedlog u Proračun za 2011. godinu? Hvala lijepo.“

Gradonačelnik: „Drago mi je da ste postavili ovo pitanje jer ja svako jutro prolazim tim križanjem. Ulica Andrije Kačića Miošića i Vukomerička ulica doista je postala crna točka, po statistikama, treba vidjeti, vjerojatno i najcrnja točka u Gradu Velikoj Gorici. Nema dana, vikenda, da se tamo nešto ne dogodi. Mi smo poduzimali već u više navrata, dakle i pisanim putem, tu je i pročelnik može i on potvrditi, i pisanim putem radnje prema nadležnima da obilježe to raskrižje. Obzirom da je to županijska cesta, odnosno da je pod upravljanjem županijskih cesta, dakle dobili smo i konkretne odgovore, a i nešto na terenu što je napravljeno. Sami smo i osobno išli tamo se uvjeriti, dakle postoji vertikalna signalizacija, postoji horizontalna signalizacija, ali ne postoji mogućnost da ljudi koji tamo prolaze, osobno vam govorim jer i ja tamo prolazim cijeli život, dakle da zaboravite da ste mogli prije ravno samo projuriti Vukomeričkom i da ste mogli presjeći, prije nije ni bilo te ulice Andrije Kačića Miošića. Došli smo na razne ideje, da ne kažem na ideje da sam već rekao pročelniku „ajmo prokopati cestu, ako ništa drugo, pa ćemo napraviti prirodno kada naiđe auto da prikoči“, nije ni to rješenje mi moramo tražiti sustavna i zakonska rješenja. Ono što vam mogu obećati je da ćemo pokušati i ovaj tjedan pa i otići tamo na lice mjesta, jer kada se izgubi i jedan život biti će prekasno, a već sada znate da neki naši sugrađani su i sada trenutno na rehabilitaciji zbog toga što su stradali tamo, nije bitno svojom krivnjom ili tuđom krivnjom. Postavljena su dva ležeća policajca, ne znam što bi više trebalo postaviti osim možda rampe ili bilo čega drugoga. Dakle, sva upozorenja koja smo mogli postaviti i sve radnje koje su bile u našoj domeni su pokrenute i postavljene. Razgovarali smo da se postavi i upozoravajuće svijetlo sa strane koja bi rotacijom ili bilo čim upozoravala sudionike u prometu da dolaze na cestu koja ima pravo prvenstva. Međutim, tamo je problem u glavama vozača što jednostavno se zaborave, odjure od kuće prema poslu, s posla prema kući, razmišljajući o nečemu drugom i dojure u raskrižje, jer uglavnom je dolazilo do tih problema. Sada će uskoro krenuti gradnja kolektora, to je 3B kolektor koji će se u Vukomeričkoj graditi, tako da će tamo uskoro biti gradilište, govorim ovo kao okolnost, ali nije rješenje. Obzirom da će biti otvoreno gradilište i da će onda sudionici u prometu morati zbog toga gradilišta usporiti. S jedne strane smo izgradili kolektor, sada idemo na drugu stranu, tamo prema Kauflandu, odnosno prema Lidlu i sada će morati zbog toga usporiti. Ono što vam još mogu reći je da ćemo poduzeti određene radnje i onda ću vas pisano obavijestiti što je napravljeno. Drugo, pitali ste za sport, za HNK Gorica. Govorili ste i spomenuli ste rebalans proračuna o tome ćemo govoriti kada budemo na točki rebalansa. Itekako brinemo za taj sport, a brinuli ste i vi, znam da ste vi zaljubljenik u sport i znam da osim rukometa, brinete, bili ste i član Upravnog vijeća ŠRC-a Velika Gorica, dakle da brinete o tom kompleksu. Kompleks će sasvim sigurno biti nadopunjen i biti će moderniziran prema zahtjevima kao što je i sada moderniziran prema zahtjevima za natjecanje u drugoj hrvatskoj nogometnoj ligi. Dakle, i sada kada ga vidite i prije godinu dana to su dva kompleksa na jednom mjestu. I sa novim stolicama i pobojani, i sa novim kućicama, i sa novim razglasom i sa travnjakom. Sama sanacija travnjaka je koštala pedesetak tisuća kuna, da ne kažem da smo prošle godine, na vaš, čini mi se, amandman da je uloženo i na obnovu krovišta samog onog kompleksa, dakle kompleks dobija svoje konture. U onom trenutku kada ćemo itekako biti ponosni da će nam Gorica ući u prvu ligu, ne ovisi o nama, ovisi o sportskom rezultatu i o mogućnostima, da ne kažem na terenu, onda ćemo ga opremiti onako kako to dostojno je Grada koji ima 80000 stanovnika i koji ima više tisuća sportaša, a onda i nogometaša. Sasvim sigurno ćemo se onda drugačije organizirati i poduzeti određene radnje da onda napravimo i rasvjetu, mada smo već počeli razgovore sa nekim operaterima, da to tako kažem koji su zainteresirani postaviti rasvjetu te kvalitete da se mogu odigravati noćne utakmice i poštivati zahtjevi televizijskih kuća za prijenos, moramo to još vidjeti da li je to pravno moguće. Ono što nam je pobjeglo ove godine i što će nam biti teško, ali moramo napraviti na ŠRC-u Gorica je gradnja terena s umjetnom travom. Vi jako dobro znadete da zbog loših zimskih uvjeta prošle godine da su naši klubovi preko 200tinjak tisuća kuna potrošili oko Grada Velike Gorice po raznim selima ili čak dolje u Istri gdje su morali obavljati zimske pripreme, kada nisu mogli ovdje kod nas. Kratko ću još samo reći, to su poslovi koje moramo napraviti na ŠRC-u uz parkiralište za koje ste upoznati. Želio bih samo spomenuti da osim toga, nemojte samo gledati stavku sport u proračunu, treba gledati stavku i mjesnu samoupravu gdje smo pomogli ove godine. Konačno će biti stvoreni uvjeti u Velikoj Mlaki, u Donjoj Lomnici, u Leknenom, u Buni, dakle na nekim sportskim terenima koje je trebalo obnoviti.“

Damir Šimunić: „Što se tiče prvog pitanja i vašeg odgovora, prema informacijama koje ja imam tamo je sada zabilježeno negdje oko 15 prometnih nezgoda, od toga je 9 osoba ozlijeđeno i 2 teško. Prometni policajci kažu da se problem tamo može riješiti. U startu je pogriješeno jer je tamo bilo dosta prostora za kružni tok, ali eto to nije napravljeno, ali ako se ne varam, Velikogorička je gradska ulica, a Kačića Miošića županijska. Međutim, ti hupseri nisu postavljeni na sve strane, mislim da bi, to gospodin Katulić bolje zna, da postoje nivoi visine koja na koju ulicu ide, ali nekakvi viši hupseri mislim da bi tamo znatno usporili promet, barem za početak. Što se tiče drugog vašeg odgovora zadovoljan sam, ali opet kažem molio bih to u pisanom obliku i na prvi i na drugi odgovor. Hvala.“

Vesna Fabijančić-Križanić: „Poštovane kolegice i kolege imam dva pitanja za gradonačelnika. Prvo pitanje odnosi se na subvenciju za prijevoz srednjoškolaca. Naime, Županija je donijela odluku o subvenciji za prijevoz srednjoškolaca i na osnovi te odluke Općina Rugvica sa 8000 stanovnika dobila je subvenciju od 195.000,00 kuna, Općina Kravarsko sa 1200 stanovnika subvenciju od 114.000,00 kuna, a najveći Grad u Županiji dobio je 47.000,00 kuna. Županijska pročelnica je u raspravi na Županijskoj skupštini, citiram ju, rekla:„Znanstveno smo našli kako po kriterijima izjednačiti sredstva koja će se podijeliti općinama i gradovima, a rukovodili smo se onime što su gradonačelnici i načelnici napisali time da svaki gradonačelnik ima sliku svog grada kojeg vodi.“ S obzirom da vi gradonačelniče stalno ističete kako ste 24 satno u brizi za naše sugrađane, molim vas da mi odgovorite, meni i vijećnicima, to vjerojatno interesira i građane, koji danas u ovim teškim vremenima teškom mukom školuju svoju djecu, što ste vi to napisali, da je najveći Grad u Zagrebačkoj županiji dobio čak 47.000,00 kuna za prijevoz? Drugo pitanje, na sjednici Gradskog vijeća, prije skoro godinu dana, dakle 30. prosinca postavljeno Vam je pitanje vezano za pauk službu, takozvanu. Tada ste rekli da je koncesionar povukao tužbu. Interesira me da li je točna informacija da imate s bivšim koncesionarom kontakte u smislu da će Grad nadoknaditi štetu što je raskinut ugovor i, ako je, u kojem smjeru ti pregovori idu? Hvala lijepo.“

Gradonačelnik: „Zahvaljujem na pitanjima. Krenut ću od drugog pitanja pa ću za prvo pitanje zamoliti pročelnika da odgovori. I ja sam ga pitao isto od kuda mi samo 48000 kuna, a jedna Rugvica ne znam koliko, pa mi je odgovorio, ja ću ga zamoliti da odgovori i vama da ne bi negdje pogriješio. Što se tiče pauk službe naravno da vodimo pregovore i naravno da nismo zadovoljni s trenutnom situacijom jer pauka i imamo i nemamo, a zapravo ga nemamo i zapravo imamo problema na našim prometnicama, ali nećemo više imati problema obzirom da se promet od danas preusmjerio na jednu novu sjevernu obilaznicu i da više neće biti ovakav teret tranzita kakav je bio u Zagrebačkoj i okolnim ulicama. Imamo razgovore i imamo kontakte, ali nemamo konkretne dogovore, a konkretni dogovori kada će biti sasvim sigurno će završiti na dnevnom redu sjednice, odnosno ovoga Gradskog vijeća tako da ćete biti upoznati s detaljima, odnosno sa mogućnošću sporazumnog raskida ili dogovora za pauk službu. Ako želite kronologiju dapače mi vam možemo napraviti kronologiju i mi ćemo vam to pisano poslati da budete upoznati u kojem tijeku smo u razgovoru sa gospodinom Galjufom, vlasnikom, odnosno tzv. koncesionarom pauk službe za Grad Veliku Goricu, a sada bi zamolio da na drugi dio pitanja odgovori pročelnik Kunić.“

Zvonko Kunić: „Poštovana gospođo predsjednice, dame i gospodo vijećnici, evo dopustite da kratko odgovorim uvaženoj vijećnici. Naime, kao što znate, Zagrebačka županija je do 31. 12. prošle godine, dakle 2009., sufinancirala prijevoz učenika srednjih škola sa 50% što je bilo jako lijepo. Naime, i Grad Velika Gorica već zadnjih 10, 12 godina sufinancira prijevoz učenika 30%. Naši učenici su dakle do 31. 12. 2009. za prijevoz u Zagreb plaćali nekih 54 kune, a za prijevoz po Velikoj Gorici 40 kuna. Što se dogodilo? Dakle, od 01.01. 2010. godine Županija je izmijenila kriterije i financirala je prijevoz učenika koji su imali dječji doplatak i to je trajalo do kraja školske godine. Dakle, početkom ove školske godine 2010./2011. Županija je poslala gradovima obrazac po kojemu su oni trebali odgovoriti na neka pitanja kako bi nastavili na neki način sufinanciranje prijevoz učenika, ali u znatno smanjenom obimu. Bili smo zamoljeni dati podatke o izvornom prihodu proračuna ostvarenom u 2009. godini i trebali smo dati ukupan broj srednjoškolaca kojima se subvencionira prijevoz. Mi smo točno dali da je to 1692 učenika, od toga Velika Gorica 483 s područja Velike Gorice i okolnih naselja, a za Veliku Goricu – Zagreb 1130. Slijedeće pitanje je bilo broj srednjoškolaca iz socijalno ugroženih obitelji. Normalno da takav podatak nismo imali, ali ga ima Centar za socijalnu skrb Grada Velike Gorice koji nam je takav podatak dao i mi smo ga proslijedili Županiji. Slijedeće pitanje je bilo subvencija cijene karte po srednjoškolcu koliko to Grad čini, znate da je to više od 10 godina, 30%. Županija je u svojim izračunima koristila formulu. Koju, ja ne znam točno. Još im je bio potreban jedan podatak. Podatak o cijeni vožnje. Kao što znate učeniku srednjoškolcu do Zagreba puna cijena karte je 270 kuna, a za Veliku Goricu i okolna naselja 200 kuna. Sve je to ušlo u tu formulu da bi izašao rezultat s kojim mi definitivno nismo zadovoljni, po kojem je Grad Velika Gorica dobila točno 47800 kuna u tome smislu će svi ovi učenici, a njih je 40tak koji dolaze iz socijalno ugroženih obitelji, prema podatku iz Centra za socijalnu skrb, dobiti besplatan prijevoz za Veliku Goricu, odnosno za Zagreb. Nažalost, oni druge kategorije koji imaju dječji doplatak nisu uključeni u ovaj kriterij i oni će plaćati cijenu umanjenu za 30% koju Grad i dalje sufinancira za sve učenike.“

Vesna Fabijančić-Križanić: „Molim pisani odgovor na jedno i drugo pitanje. Kao što je gradonačelnik rekao, vezano za drugo pitanje, s kronologijom. Što se tiče ovog prvog pitanja znate, kada su tako isto pitali za socijalno ugrožene obitelji općinu Kravarsko, onda je načelnik rekao „svi smo socijalno ugroženi“ pa je onda to ušlo u formulu pa su onda dobili 117.000,00 kuna. U Velikoj Gorici su socijalno ugroženi samo oni koje se sami prijave na Centru za socijalnu skrb pa i to govori o našoj visprenosti kada šaljemo podatke, kao što se dogodilo sa srednjoškolcima. Molim vas da mi isto sve to skupa pisano odgovorite. Oprostite samo još jednu rečenicu. Dakle, Županijska skupština je imenovala Povjerenstvo koje je imalo za zadatak da utvrdi kriterije, molim samo za ubuduće da budemo vrlo oprezni jer je ta ista županija imenovalo i Povjerenstvo koje će utvrditi kriterije kod dodjele pomoći poplavljenim područjima da se ne bi opet nasanjkali sa tim županijskim kriterijima.“

Vesna Gjurković: „Sve vas skupa pozdravljam. Htjela bih se očitovati na pisani odgovor gospodina gradonačelnika na pitanje postavljeno na pretprošloj sjednici. Izražavam svoje nezadovoljstvo pisanim odgovorom na postavljeno pitanje o dodacima na plaću određenim službenicima u Gradskoj upravi s osnova otežanih uvjeta rada. Odgovoreno mi je da nije utvrđen dodatak od 10% niti jednom službeniku, a nakon toga da neki službenici imaju utvrđeno pravo na povećanu plaću s osnova rada u otežanim uvjetima. Dakle, istina je da imaju, ali postotak je očigledno drugačiji. Raspitala sam se i saznala da taj varijabilni dio može ići i do 50% iznosa plaće i da ovisi o Odluci samog gradonačelnika. Samo objašnjenje da su ti službenici na dispoziciji građanima i tijelima lokalne i mjesne samouprave je smiješno. To im i je u opisu radnog mjesta i ne znam u čemu su tu otežani uvjeti rada. Napominje se da i rade 24 sata u korist građana Velike Gorice pa kada se sjetim da je u predizbornoj kampanji gradonačelnik obećao da će sa svojim timom biti na raspolaganju 24 sata, ne vidim niti tu problem, osim što nije rekao da će to biti i posebno honorirano. Nije točno da bi navođenjem naziva tih radnih mjesta kršili Zakon o zaštiti osobnih podataka, jer ja nisam tražila imena zaposlenika, nego naziv radnih mjesta koja su pod posebnim režimom plaća, na što kao vijećnik imam pravo. Postavit ću slijedeća dva pitanja. Prvo hoće li kada biti postavljena javna rasvjeta na potezu Osnovna škola Vukovina-Podotočje-Kuče, budući da djeca nakon završetka nastave navečer odlaze doma vrlo prometnom cestom bez pješačke staze i rasvjete. Drugo, pitam ponovno, kada će na red doći rekonstrukcija ulice Seljine brigade u Starom Čiču i u sklopu toga izgradnja pješačke staze. Kažem rekonstrukcija, jer tu cestu se više ne može krpati, uništena je, preuska i preopterećena prometom i hitno se treba nešto poduzeti.“

Gradonačelnik: „Što se tiče pisanog odgovora, nadopisati ćemo ga još pa ćemo ga proširiti da pojasnimo, što se toga tiče. Što se tiče ova dva vaša pitanja nije mi jasno zašto djeca idu pješice od Osnovne škole Vukovina prema kućama kada postoji školski prijevoz, ali vrlo vjerojatno da ima djece koja idu pješice, ne samo djeca, nego tamo onda idu i stariji i to nije problem od godinu dana, nego je to problem, dopustite mi, od 80, 90 godina. Dakle, oduvijek ta cesta tako vijuga i oduvijek je ta cesta, čak je bilo i manje kuća pa je bilo i manje javne rasvjete nego što je sada. Da je treba postaviti, definitivno je treba postaviti kao što smo ove godine, odnosno prošle, razmišljali i da prema Podotočju onu jednu tzv. poljsku stazu asfaltiramo u širini 2, 3 metra samo radi djece da bi djeca mogla doći do škole. Međutim, nismo našli mogućnosti niti sredstava za to, ali da vodimo računa i da smo izuzetno osjetljivi na djecu i to ćemo svakako vidjeti. Vidjet ćemo u Programima da li je to moguće, ove godine to nije, ali da bar rasvijetlimo taj dio prometnice između Vukovine i Kuča da nam djeca hodaju sigurno. Imamo takvih problema na više mjesta. Imali smo problem u Gajevoj ulici gdje su djeca iz Kurilovca išla u Osnovnu školu Nikole Hribara, gdje je trebalo postaviti 5, 6 supova pa je trajalo. Trebalo nam je dobrih dva, tri mjeseca dok to nismo uspjeli. To smo osvijetlili. Sada radimo da je osvijetlimo i dalje. Imali smo problema u Petrovini gdje su nam djeca preko oteretnog kanala prolazila, gdje je trebalo 10 stupova postaviti i to smo uspijeli napraviti. Još uvijek imamo problem u Rakarju od Klarića prema Plesu gdje isto treba nekoliko stupova. Ima tih mjesta i biti će ih. Ima u Kovačima u Velikoj Mlaki gdje djeca svakodnevno hodaju po blatu i po kiši, ali kažem vam da vodimo računa o tome i ovo će biti jedan od prioriteta obzirom da je OŠ Vukovina jedna od najvećih škola. Ulica Seljine brigade u Čiču je isto jedna od kritičnijih ulica, posebice sada dok se ne završi gradnja istočne obilaznice prema Domovinskom mostu. Naravno da mnogi u Vukovini skreću desno i da idu kroz Staro, Novo Čiče, Lazinu i da onda idu gore prema Domovinskom mostu kroz Črnkovec. Zbog toga je prometno oterećenje veće, ali ta cesta je jedna od zahtjevnijih cesta, prometnica i ta prometnica desetljećima je opasna i naravno da o njoj treba voditi računa i treba iznaći mogućnosti kako ćemo napraviti nogostup i osigurati odvijanje prometa. Teško mi je sada reći, ove godine sasvim sigurno nećemo imati mogućnosti, pred kraj je godine, ali vjerujem da će mjesni odbori, tamo je 5 mjesnih odbora na jednom mjestu, da će to upisati u svoje programe i da ćemo je mi kao takve uzeti u razmatranje. Ako je nešto poduzeto do sada, a ja sam to izostavio reći, zamolit ću pročelnika da u pisanom obliku još dopunimo ove vaše odgovore.“

Vesna Gjurković: „Jasno je da postoji školski prijevoz, to nam je svima jasno kao što nam je svima jasno da djeca koja imaju 4 sata nastave neće se motati oko škole ili u školi slijedeća dva sata, ako im je kuća udaljena kilometar ili dva. Znači činjenica je da oni odlaze pješice doma, kao što je činjenica da nema pješačke staze i da nema rasvjete i tu činjenicu mi moramo uvažiti bez obzira postoji li prijevoz ili ne. U svim drugim školama, osim u ovima u kojima ste rekli da su rasvjete napravljene ili se planiraju, dakle ostala je još samo ta Vukovinska škola i taj potez koji ili još nije u postupku ili ne znam da li ga planirate. Nadam se da da, ali reći na to mogu oni čekati školski autobus nije rješenje, jer ga oni ne čekaju. Ako ste našli rješenje za sve druge škole i djecu koja pohađaju sve druge škole ja bi molila da u tome smislu poradite i na ovom problemu. Ovo da je Staro Čiče i ulica Seljine brigade oduvijek bila opasna, pa je se ne mogu s time složiti. Bila je uvijek opasna, ali ovo što se u zadnje vrijeme događa, od kada je Domovinski most u prometu i od kada je ovaj opći kolaps u Gradu, to je jednostavno više neizdrživo. Praktički od tri vozila koja dolaze od Siska, dva prolaze kroz Staro Čiče i odlaze. Ulica je nenormalno uska, ne mogu se mimoići dva auta, a po njoj idu i pješaci. Ruinirana je do krajnjih granica i to se događa u zadnjih godinu ili dvije dana, ta gustoća prometa. Molim da to uzmete u obzir i da se pod hitno nešto riješi.“

Vlatka Pejak: „Poštovane kolegice i kolege, sve vas lijepo pozdravljam i pitanje upućujem dogradonačelniku Kolarcu, a vezano je uz OŠ Šćitarjevo. Zanima me kakva je situacija u obnavljanju te škole i da li su radovi pri završetku s obzirom da iz medija možemo iščitati da bi to trebalo biti pri kraju.“

Ervin Kolarec: „Gospođo predsjednice, uvažene vijećnice i vijećnici, hvala vijećnici na pitanju, naime svi dobro znate da je bila nadogradnja postojeće škole sa izgradnjom potpuno nove športske školske dvorane. Sa zadovoljstvom mogu istaknuti da je nadogradnja završena uz pomoć i uz financiranje Ministarstva regionalnog razvoja. Moram priznati da kod obilaska prije 10tak dana da su i učenici izuzetno zadovoljni sa obnovljenom školom. Kada su učenici zadovoljni, naravno da su roditelji još i zadovoljniji. Svakako treba istaknuti da je škola također prilagođena osobama s invaliditetom. Što se školske športske dvorane tiče ona je u visokoj fazi završetka tako da očekujemo za 10tak dana da će biti u potpunosti gotova. Svakako treba istaknuti da su Županijske ceste riješile i iz asfaltirale cestu koja prolazi uz školu sve do župne crkve u Šćitarjevu, predlažem vama svima kada ste usput da se dogovorite s ravnateljem gospodinom Ivićem da vam pokaže kako ta škola, vjerujem na ponos svih nas, sada izgleda. Ako mi dozvolite još dvije rečenice. Vjerujem da će se vrlo brzo stvoriti i da će se riješiti preostala papirologija da se stvore svi preduvjeti kako bi mogli krenuti sa izgradnjom potpuno nove škole u Novom Čiču.“

Tajana Amšel Zelenika: „Poštovana gospođo predsjednice, gradonačelniče, kolegice i kolege imam jedno pitanje za gospodina gradonačelnika. Naime, danas smo otvorili sjevernu obilaznicu što je sigurno jako pohvalno i nadam se da će se promet kroz Veliku Goricu smiriti. Međutim, otvaranjem ove obilaznice stvorilo se jedno novo križanje, a to je križanje obilaznice sa ulicom Jurja Dobrile na području Cibljanice koja je do sada bila slijepa. Tamo je jako veliki broj zgrada. Veliki je broj djece. Djeca se sa područja Cibljanice prevode preko ceste da bi došli u vrtić na Podbrežnicu. Isto tako tamo prelaze cestu da bi došla u vrtić na Cibljanici, blizu je crkva. Ovih nekoliko dana, prije nego se otvorilo križanje Zubak, bio je horor s prozora gledati kako izgleda promet kroz Jurja Dobrile, a bila je jednosmjerna. Sada kada postane dvosmjerna, znači kada krene promet i iz Plesa, i sa obilaznice s jednog i sa drugog smjera, strah me što se može dogoditi s obzirom da djeca nemaju naviku kada izađu iz zgrade stati. To je bio kvart gdje su se djeca igrala na cesti. Apeliram na Vas i molim Vas da probate dogovoriti s policijom da se na neki način proba, barem za prvo vrijeme, smiriti promet u Dobrilinoj postavljanjem nekakvih ležećih policajaca dok se ljudi ne naviknu na takvu regulaciju prometa.“

Gradonačelnik: „Kao što znate prije koji sat je otvorena obilaznica od veterinarske stanice pa do ulaza u Zračnu luku. U jedan kapitalni objekt 109 mil. kuna ja sam danas i tamo rekao u nekoliko izjava i sada ću ponoviti da je to kapitalni objekt uz one koji nas još čekaju za područje Grada Velike Gorice i koliko god smo ga čekali ipak smo ga dočekali. Ne samo on, nego i svi ostali prometno sigurno, a onda će i u svakom drugom smislu ponovno definirati Grad Veliku Goricu i naše ponašanje i kretanje u tom Gradu. Mi smo naručili prometnu studiju, kao što znate, i prometna studija je u visokoj fazi završenosti, nije gotova i ona će biti prezentirana i ona će nam dati neka nova rješenja kako organizirati promet, a onda ponavljam i život u Gradu. Ovo što ste vi sada spomenuli uvažena vijećnice će biti problem i za druga naselja i za druge, da to tako kažem, za druga područja ili druge osobe i njihove mentalne sklopove kao što sam spomenuo ovdje križanje Miošićeve-Vukomeričke tako će biti i Dobrilina pa onda ta nova avenija ili kako ćemo je već nazvati i mnoge druge ulice koje će biti i Rakarska i HBZ i Pleška koja sada postaje slijepa, mnoge stvari će u našim glavama morati promijeniti. Tamo gdje smo do jučer išli autom sada ćemo ići pješke ili obratno. Svakako tome svemu treba voditi računa i to je proces, a to prometaši bolje znaju, proces koji će morati trajati duže vremena. Na to se treba prilagođavati i kao što znate kada se postave semafori na neko raskrižje oni prvo treptaju jedno vrijeme i upozoravaju da je nešto novo tako će trebati i ovdje. Ono što smo mi mogli i što smo mi ispitali i iza čega stojimo je da su svi prometni propisi zadovoljeni. Uostalom i uporabnu dozvolu ima ova sjeverna obilaznica, dakle apsolutno je sve napravljeno onako kako treba biti po zakonu i propisima. Međutim sada će trebati poraditi na ljudima i mi ćemo se zauzeti da u tom dijelu, dakle na ove tri crne točke da na neki način djelujemo preventivo na osobe koje tamo žive posebice na djecu i da možda uz pojačani angažman policije ili nekih naših prometnih redara koji na kraju krajeva imamo ili dodatnih službi kao što to radimo za početak školske godine da ih angažiramo u ono vršno vrijeme kada nam djeca idu iz škole u školu da ih onda oni upućuju na nove uvijete na cesti. Ono što je bitno za Dobrilinu ulicu je da smo mi u fazi pokretanja projekta Dobriline ulice prema naselju Pleso, da smo tamo riješili imovinsko pravne odnose i otkupili zemlju tako da želimo da nam se i ta cesta što prije otvori kako bi se tamo odvijao dvosmjerni promet, onda će promet biti još veći to je neminovnost. Mi ako želimo imati novi Grad i rasteretiti se ove buke i prometa u Zagrebačkoj, moramo prihvatiti te neke nove okolnosti. Dakle, veća je dobit, nego što je šteta, ali da je korist za naš budući život u Velikoj Gorici definitivno da je samo mi toga još nismo svjesni. Od danas je postavljena prometna signalizacija i više nema ulaza u Grad Veliku Goricu, ne bi trebalo biti, i to će policija od utorka na dalje upozoravati, nema više ulaza teškim kamionima ili vozilima određene tonaže tranzitno kroz Veliku Goricu. Sada imaju obilaznicu kroz koju mogu prolaziti. Konačno ćemo moći mirnije se šetati Zagrebačkom i konačno će naši sugrađani moći Sisačkom spavati. Dakle, stvaraju se neki novi unijeti, ali ono što ste vi predložili svakako ćemo poduzeti određene radnje, a o prometu i novim prometnim pravcima ćemo pričati drugom prilikom kada ćemo prezentirati novu prometnu studiju.“

Tajana Amšel Zelenika: „Uvažavam sve što ste rekli i potpisujem to što ste rekli. Sigurno je promet u Velikoj Gorici s ovom obilaznicom dobio puno, ali dozvolite, tamo živim i stanujem i imam psa. Nemoguće je preći zebru između, znači kada se ide iz smjera crkve Stepinčeve prema biciklističkoj stazi do groblja, ja kao odrasla osoba nisam sposobna to preći. U Zagrebu se vozim jer idem preko sela na posao, pa nema ulice u Zagrebu gdje nema ležećeg policajca. Zašto se u Gorici mora desiti da prvo neko dijete strada pa da onda reagiramo. Probajmo stisnuti tu policiju pa neka mjesec dana to postavi. Živim tamo i bila sam svjedok dok cesta nije bila otvorena na koji način se ljudi voze po toj cesti, to je kao da su na autoputu. Oni kada siđu s obilaznice ne spuštaju gas, oni nastavljaju po Dobrilinoj istom brzinom. To je bio problem i kada je cesta bila zatvorena i znate da ste imali apel da se stavljaju mreže da se ljudima spriječi prolazak. Eto, apeliram, imate sigurno brojčani podatak koliko djece živi u tim zgradama, ja vam garantiram da je to sigurno 20% djece u Gorici, koja je tamo i koja je na cesti.

Snježana Popović Milić: „Dobar dan svima. Imam pitanja za gospodina gradonačelnika. Prijedlogom smanjenja proračuna, kojeg ćemo danas imati na dnevnom redu, za zaštitu spomenika kulture za Lukavec grad imate smanjenje od 100.000,00 kuna te za zaštitu i održavanje Kurija od 160.000,00 kuna. Znači da ni ove godine neće biti izmjena poda u dvorištu Lukavec grada, niti pročišćen bunar u istom dvorištu, što su izričiti zahtjevi restauratorskog zavoda za otvaranje ugostiteljske djelatnosti. Da li to znači da će Josipovićevi dvor i ove zime biti otvoren vremenskim nepogodama za daljnje urušavanje. Imam drugo pitanje koje ću postaviti gradonačelniku, a više je vezano za odbore. Zbog čega se sjednice Odbora Gradskoga vijeća za ovu sjednicu numeriraju kao prve u istom mandatu Gradskog vijeća, a promjene u sastavu su minimalne, pa recimo u Odboru za statutarno-pravna pitanja sam jedino ja promijenjena, a svi su ostali isti. Molila bih da mi se odgovori na ova dva pitanja.

Gradonačelnik: „Zamolit ću pročelnika, gospodina Kunića, upravnog odjela za društvene djelatnosti da odgovori što se tiče dvorca Lukavec, mada ćemo pod točkom 5. o rebalansu razgovarati o tome, a što se tiče vašeg drugog pitanja ja ne znam da li sam ja prava osoba na pravom mjestu, bojim se da nisam, pa evo ako dozvolite rekonstruirat ćemo vaše pitanje pa ćemo vam pisano odgovoriti ili zamoliti nekoga drugoga da vam odgovori. Molim Vas gospodine Kuniću ako možete odgovoriti na pitanje vezano uz Stari grad Lukavec.“

Zvonko Kunić: „Hvala lijepa. Obnova starog grada Lukavca već traje dobrih 11 godina i moram reći da sve radnje koje smo tamo poduzimali su bile sukladne uputama struke i konzervatorskog odjela u Zagrebu, koji je mjerodavan za naše područje. Kod takvih građevina, koliko su moja iskustva, treba čovjek biti strpljiv i imati puno novaca. Isto tako moramo reći da je Ministarstvo kulture, osobito u početku uvelike pomagalo taj financijski projekt. Mnogi radovi su zapravo završeni i tu su se možda dogodile neke situacije s kojima nismo zadovoljni. Primijetili ste tamo na zapadnom zidu da je probila vlaga, a isto tako da je pod, dvorište u Starom gradu loše nivelirano, ajmo tako reći. Oni koje se bolje sjećaju znaju da su tamo rađene i arheološke sonde, da se tu događalo i određeno slijeganje tla, dakle dogodilo se da negdje voda stoji. To ćemo sanirati isto tako prema uputama struke, međutim ono što sada radimo i ono na što ćemo potrošiti novce, nisu to neki veliki novci, ali ćemo pokušati riješiti način liječenja od vlage. Naime, nedavno smo i određenu studiju koja je u 4, 5 točaka predložila kako se riješiti vlage ima mehaničkih, kemijskih, ne znam visokostručnih načina na koji bismo otklonili vlagu od Grada i u Gradu. Jedan od problema jest i to da je pod niveliran na način da negdje ima nekoliko milimetara vode, a voda prizna zakon spojnih posuda pa pokazuje taj efekt. Kao što znate, u središtu je jedan šaht. Ideja je da se naprave još dva bočna i da na taj način to riješimo, odnosno da se pokuša brušenjima iznivelirati sam pod. Što se bunara u Starom gradu tiče, isto ćemo zatražiti dodatno mišljenje struke jer je u projektima i u idejnom rješenju bilo predviđeno da tamo bunar bude, kao što znate one je rekonstruiran na način da ima drveni opseg, bio je i krov koji smo maknuli jer se pokazalo da u praksi on više smeta, nego što pomaže. Ima različitih razmišljanja, dodatno ćemo zatražiti mišljenje konzervatora. Što se tiče Kurije Josipović u Kurilovcu vi znate njezin pravni status. Znate da je Kurija statički vrlo nestabilna i da joj prijeti urušavanje. Znate da smo kao privremenu mjeru ogradili Kuriju određenim ogradama, koje su nažalost trajale vrlo kratko jer su ih, ajmo reći vandali uništili. Svjesni smo da su i mještani, Kurlovčani, s tim stanjem nezadovoljni. Međutim, ono što je opet činjenica je da je to kulturno dobro u vlasništvu Župe NBDM i da su oni dobili lokacijsku dozvolu 2006. godine za izradu replike. Došlo je do promijene u razmišljanju i ciljevima sadašnjeg vlasnika i pred nama je očito jedna ideja ili prijedlog da se Kurija ponovno vrati u okrilje Grada Velike Gorice, odnosno u vlasništvo, kako bi Grad neposredno mogao ili zaštiti ili učiniti ono što logika i struka predlažu. Ono što mi razmišljamo u ovom času je da Župa podnese zahtjev i da obustavi postupak za izmjenu i dopunu lokacijske dozvole. Mi ćemo tražiti od UO za planiranje i zaštitu okoliša izmjenu urbanističkih uvjeta koji se odnose na tu parcelu. Razmislit ćemo isto tako o namjeni, tražit ćemo i uvjete i mišljenje konzervatorskog odjela i vjerujem da će na gradska leđa pasti i izrada projektne dokumentacije za uklanjanje objekta, kako bismo objekt sukladno struci mogli ukloniti i zaštiti se od eventualnih nesretnih slučajeva jer je ona opasna za bilo koga tko bi se našao u blizini. Nažalost, morat ćemo pokrenuti i novi postupak za izdavanje dozvola za građenje.“

Snježana Popović-Milić: „Uvjerena sam da se ništa ove godine neće napraviti po tome pa bih ja zamolila da mi se sve ovo što mi je odgovoreno, odgovori i u pisanom obliku.“

Krešo Hubak: „Poštovana gospođo predsjednice, poštovane kolegice i kolege vijećnici, poštovani gradonačelniče i zamjenici imam dva pitanja. Prvo pitanja odnosi se na devastiranje biste Hrvatskom branitelju Tomislavu Hrkovcu. Htio bih zahvaliti gradonačelniku da je reagirao priopćenjem nakon što se za taj događaj saznalo. Prije desetak dana devastiran je spomenik poginulom Hrvatskom branitelju Tomislavu Hrkovcu u mjestu Mraclin. Mi smo kao udruga također reagirali jer se naš Klub veterana Domovinskog rata u Mraclinu zove, upravo po njegovom imenu, Tomislav Hrkovec i voljeli bi znati i čuti da li ste u kontaktu sa našom X. policijskom postajom i da li imate kakva saznanja o tome u kom pravcu i do kuda su stigli operativni postupci naše policije. Drugo pitanje odnosi se na odvodnju donjeg Turopolja. Znači kanalizaciju, izgradnju kanalizacionih sustava u donjem Turopolju za naselja u kojem živi preko 10000 ljudi, a to je projekt o kojem govorimo već dulje vrijeme. Hvala“

Gradonačelnik: „Što se tiče krađe biste poginulog branitelja Hrkovca mislim da nema riječi kojima bi se to osudilo ili ispričalo. To pokazuje u kakvom stanju nam se nalazi društvo, odnosno da imamo antisocijalne pokrete koji su postali sve jači i sve bezobrazniji, da to tko nazovem, i moram priznati da sam i ja osobno i moji zamjenici i svi u gradskoj upravi da smo bili konstanirani kada smo ujutro dobili vijest od Policije, odnosno od građana, što se dogodilo. Međutim kao što smo sufinancirali i pomogli da se postavi bista tako ćemo pomoći i da se ta bista, ako se ne može vratiti, a do sada se nitko nije javio, teško da će se i pronaći, dakle pomoći ćemo da se bista ponovno postavi, da se osigura, odnosno da se dodatno još nešto napravi, ali kuda ćemo doći ako ćemo morati naše spomenike i kulture i ovakve spomenike vremena kao što je taj spomenik, ako ćemo morati dodatno još i paziti na njih, umjesto da nas podsjećaju na ta vremena koja su iza nas. Što se tiče vašeg drugog pitanja to je životno pitanje donjeg Turopolja, dakle projekt odvodnje, ishođene su potvrde na glavni projekt za tri tehno ekonomske cjeline Mraclin-Okuje, Kuče-Podotočje i Buševec-Ogulinec, dakle pred ishođenjem potvrde glavnog projekta smo i za Rakitovec-Turopolje. Prve tri cjeline koje sam spomenuo su i kandidirane u projektu Hrvatske Vlade, odnosno Hrvatskih voda kao značajniji projekti u svojim punim iznosima za sufinanciranje i očekujemo ovih dana odgovor u kojem iznosu i u kojem obliku će se financirati i očekujemo da ćemo vrlo brzo započeti i gradnju na te tri tehno-ekonomske cjeline. Ono što mogu, mi nećemo čekati do kraja da nam netko drugi pokloni te novce, ali smo spremni za to, to i sami znate da svaka od tih cjelina je otprilike 25 mil. kuna. mi ćemo ove godine krenuti u gradnju sa vlastitim sredstvima u Mraclinu, dakle na početku gradnje, teško mi je reći u kojem je to postotku, nije velikom, ali je ipak značajan postotak, početak gradnje kanalizacije u Mraclinu i to ćemo, neki natječaji su pokrenuti ovaj tjedan, neki će biti sljedeći tjedan, govorim samo o odvodnji jer imamo i na gradnji vodovodnih kapaciteta također puno projekata koji su također u Hrvatskim vodama, dakle mi ćemo sa samostalnim sredstvima krenuti ove godine u gradnju kanalizacije u Mraclinu i time ćemo zapravo dati poruku da to mislimo raditi tijekom cijeloga mandata, odnosno u naredno vrijeme. Koji će biti model? Bilo bi nam drago da to bude naš model preko Hrvatskih voda ili ćemo morati razmišljati slijedeće godine o nekom drugom modelu, vrlo zahtjevno je vrijeme, zahtjevni su i ovi projekti i svakako tu treba biti oprezan i na kraju krajeva čete na ovom Gradskom vijeću ćete odlučiti o tome, ali mi ćemo inzistirati, ali preduvjet je da bi mogli, mi ćemo nastaviti s ostalim tehno-ekonomskim cjelinama morali smo završiti projekte i evo ured za graditeljstvo je radio cijelo ljeto i 01. rujna sve tri potvrde glavnih projekata, odnosno građevinske dozvole bile završene i bile su predane u roku tamo gdje je to trebalo, dakle u Hrvatskim vodama.“